Kodak و معرفی دوربین ۴K برای ثبت تصاویر واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه

مدت زمانی‌ست که کاربران ویدیوهای کروی شکل ۳۶۰ درجه خود را در یوتوب و فیس بوک به اشتراک می‌گذارند، حال زمان آن رسیده تا این ویدیوها را با دوربین‌های واقعیت مجازی مانند محصول جدید Kodak ضبط کرد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

همانطور که می‌دانید قرار است به زودی هدست‌های واقعیت مجازی عرضه شوند. کمپانی‌ Kodak نیز دست به کار شده و دوربین‌ بالارده‌ی ۴K که توانایی صیط ویدیو برای واقعیت مجازی را داراست، معرفی نموده است. این دوربین در واقع جانشین مدل قبلی به نام SP360 بوده و با ظاهر کوچک مکعبی شکل خود، دارای یک سنسور ۱۲.۴ مگاپیکسلی‌ست. لنز دوربین جدید Kodak دارای زاویه‌ی دید ۲۳۵ درجه ای بوده و برای سازندگان محتویات واقعیت مجازی طراحی شده است.

دوربین جدید دارای دو حالت فیلمبرداری‌ست. حالت اول Global نام دارد که اجازه می‌دهد تصاویر را در زاویه‌ی ۳۶۰ درجه‌ی افقی و ۲۳۵ درجه‌ی عمودی صیط کرد، و حالت دوو نیز Front نام دارد که همان حالت استاندارد دید وسیع پانورما در ۱۶:۹ است.

حالت Global در نسبت ابعاد ۱:۱ با حداکثر رزولوشن ۲۸۸۰ در ۲۸۸۰ بوده و ۳۰ فریم ریت بر ثانیه خواهد بود. در حالت Front نیز، شما می‌توانید با کیفیت ۴K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ فیلمبرداری کنید. برای تهیه‌ی یک فیلم کروی و واقعیت مجازی شما به دو عدد از این دوربین احتیاج دارید تا دوربین‌ها بتوانند تمام زوایا را فیلمبرداری کنند. کمپانی سازنده قصد دارد تا یک پکیج مخصوص عرضه کند که دو عدد از این دوربین‌ها را در جعبه جا داده و همچنین نرم افزار مخصوص نیز وجود دارد تا تصاویر را بتوانید ویرایش کنید. همانطور که حدس زده اید، دوربین جدید Kodak که SP360 4K نام دارد از رزولوشن‌های پایین‌تر نیز پشتیبانی می‌کند.

در SP360 4K از یک ارتباطات Wi-Fi نیز استفاده شده که به شما اجازه می‌دهد از طریق یک دستگاه اندرویدی یا IOS، دوربین خود را کنترل کنید. کمپانی اعلام کرده که دوربین به تنهایی ۴۹۹ دلار قیمت دارد و در صورتی که مشتریان قصد خرید پکیج را داشته باشند، باید ۸۹۹ دلار هزینه کنند. در برابر دوربین گران قیمت گوگل و GoPro که ۱۵,۰۰۰ دلار قیمت دارد، دوربین جدید Kodad بسیار مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسد.

منبع: Engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*