نوکیا C02

نوکیا C02 با باتری جدا شونده اندروید 12 معرفی شد

نوکیا امروز در سکوت خبری از گوشی جدید و عجیب خود رونمایی کرد. نوکیا C02، یک گوشی مجهز به اندروید ۱۲ است که همچنان از ویژگی باتری جدا شونده پشتیبانی می‌کند.

مدت‌ها است نوکیا بی‌خیال معرفی گوشی‌های پرچمدار شده و بیشتر تمرکزش را روی بازار گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده خوش‌قیمت معطوف کرده است. با این حال این به معنای پایان دوران خلاقیت نوکیا نیست و این شرکت همچنان گوشی‌هایی متفاوت تولید می‌کند. جدیدترین محصول اچ ام دی گلوبال، گوشی نوکیا C02 است که تنها نکته جذابش، مجهز بودن به باتری جداشونده قابل تعویض است.

مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی نوکیا C02

پیش از رویداد WMC بارسلونا، شرکت اچ ام دی گلوبال از یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندش رونمایی کرد. این مدل ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای ندارد اما با توجه به باتری جداشونده و البته گواهی استاندارد IP52، می‌تواند مشتریان خاص خودش را داشته باشد.

جدیدترین گوشی هوشمند نوکیا از یک نمایشگر ۵.۴۵ اینچی از نوع ال سی دی استفاده می‌کند. رزولوشن صفحه نمایش این مدل FWVGA پلاس و نسبت آن ۱۸ به ۹ است. در بالای نمایشگر، یک دوربین سلفی دو مگاپیکسلی جای گرفته و دوربین اصلی گوشی نیز ۵ مگاپیکسلی است.

نوکیا سی ۰۲

طراحی پنل جلویی گوشی هیچ جذابیتی ندارد و انگار با یک گوشی از اوایل دهه ۲۰۱۰ میلادی طرف هستیم. در پنل پشتی نکیا از پلی کربنات استفاده کرده و شاهد استفاده از زبان طراحی گوشی‌های جدید نوکیا در ماژول دوربین هستیم.

کاربران می‌توانند مانند گوشی‌های قدیمی، در را باز کرده و به باتری، جایگاه سیم کارت‌ها و حافظه میکرو اس دی دسترسی داشته باشند. باتری قابل تعویض گوشی نوکیا C02 ظرفیتی ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد.  با این که انتظار زیادی از این گوشی نداشتیم اما دیدن پورت میکرو یو اس بی آن هم در یک گوشی که در سال ۲۰۲۳ راهی بازار می‌شود، کاملا ناامیدکننده است. این مدل از شارژ ۵ واتی پشتیبانی می‌کند. ا

گوشی جدید نوکیا

نوکیا C02، یک گوشی مقاوم در برابر آب و گرد و غبار با باتری جداشونده!

نوکیا اطلاعات زیادی درباره تراشه این مدل منتشر نکرده و نام آن را نمی‌دانیم. با این حال تراشه گوشی نوکیا سی ۰۲، دارای حداکثر فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز است. حافظه رم این مدل نیز ۲ گیگابایت است که برای استفاده‌های سبک، مناسب به نظر می‌رسد. حافظه داخلی نیز از نوع eMMC 5.1 و ۳۲ گیگابایتی است. با وجود انتشار اندروید ۱۳ برای بسیاری از گوشی‌های قدیمی، نوکیا این گوشی جدیدش را با اندروید ۱۲ نسخه گو ادیشن به دست مشتریان می‌رساد. احتمالا خبری از آپدیت سیستم عامل نباشد اما کاربران می‌توانند انتظار دو سال پشتیبانی امنیتی را داشته باشند.

گوشی نوکیا C02 در رنگ‌های فیروزه‌ای و زغال سنگی راهی بازار می‌شود. هنوز اطلاعاتی درباره بازار هدف این مدل و قیمت آن رسانه‌ای نشده اما می‌توان انتظار داشت در صورت ورود به کشور، نوکیا سی ۰۲ ارزان‌ترین گوشی هوشمند مجهز به اندروید ۱۲ لقب بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*