اپلیکیشنی که گریه نوزادان را ترجمه می کند !

نوزادان تمامی درخواست ها و مشکلاتشان را با گریه کردن بیان می کنند.گریه هایی که اغلب برای والدین غیر قابل فهم و البته ناراحت کننده است.حالا یک شرکت تایوانی با ارائه یک اپلیکیشن ادعا کرده که نرم افزار تولیدی آنها قادر به ترجمه گریه نوزادان و بیان خواسته ها و مشکلات آنها برای والدینشان است.

سازندگان این اپلیکیشن که Infant Cries Translator نام دارد،مدعی هستند که این نرم‌افزار می‎تواند هزاران نوع مختلف از صدای گریه نوزادان را ترجمه کند. محققان دانشگاه ملی بیمارستان یونلون تایوان که در ساخت این اپلیکیشن مشارکت داشته‎اند هم می گویند که حدود ۲۰۰,۰۰۰ صدای گریه مختلف از ۱۰۰ کودک تازه متولد شده را ضبط کرده‎اند.این صداهای ضبط شده سپس وارد یک پایگاه اطلاعاتی آن‎لاین شده و این بانک اطلاعاتی به آنها کمک می‎کند تا نیاز نوزاد را از نوع گریه او تشخیص دهند. به تبع آن، این اپلیکیشن به شما اعلام می‎کند که آیا کودک شما گرسنه است، نیاز به خواب دارد، درد می‎کشد یا جای خود را خیس کرده است.

برای کار با این اپلیکیشن ابتدا از شما خواسته می‎شود صدای ضبط شده گریه کودک خود را آپلود کنید، سپس این اپلیکیشن با الگوریتم اختصاصی خود این صدا را تجزیه و تحلیل کرده و بعد از حدود ده ثانیه یکی از چهار نیاز مطرح شده کودک در بالا به شما نشان داده می‎شود. طبق ادعای توسعه دهندگان نرم افزار مفسر گریه نوزاد، دقت تشخیص درست آن برای کودکان زیر یک ماه ۹۲ درصد، برای کودکان زیر دو ماه ۸۵ درصد و برای کودکان زیر ۴ ماه ۷۷ درصد است. این گروه استفاده از این اپلیکیشن را برای کودکان بالای شش ماه به دلیل متنوع شدن تعداد انواع گریه توصیه نمی‎کند.

اگر چه والدین با افزایش مدت زمان سپری کردن وقت با کودکانشان به طور طبیعی نیازهای آنها را بهتر متوجه خواهند شد، اما با این وجود توسعه دهندگان این اپلیکیشن اصرار دارند که همچنان این اپلیکیشن به والدین تازه کار کمک زیادی می‎کند.

پزشک متخصص اطفال دکتر چن سی دا، در ارتباط با شیوه روش این تحقیق توضیح می‎دهد:

وقتی نوزاد تازه متولد شده احساس گرسنگی می‎کند، یک پاسخ طبیعی به نام واکنش مکیدن را از خود نشان می‎دهد. دهان او به طور غیر ارادی شروع به جنبیدن می‎کند و زبان او لبهایش را لیس می‎زند، حتی سر خود را برای جستجوی سینه مادر به اطراف می‎چرخاند.» او اضافه می‎کند: «بنابراین ما دقیقا متوجه خواهیم شد علت این واکنش‎ها از نظر پزشکی گرسنه بودن او است.

هر چند در حال حاضر این اپلیکیشن تنها به زبان چینی در اپ استور و گوگل پلی موجود است، اما با توجه به رابط کاربری انیمیشنی ساده آن سایر کاربران غیر چینی زبان هم آن را متوجه خواهند شد. در حال حاضر اپلیکیشن Infant Cries Translator با قیمت ۲.۹۹ دلار در دسترس علاقمندان است.

منبع : digitaltrends

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فکر نکنم اپلیکیشن جالبی باشه
    صد در صد اینجور اپ ها به فناوری بالایی احتیاج داره
    مرسی از گجت نیوز