میزو MX6 اولین گوشی با تراشه Helio X20 ؟

 در یکی تازه ترین خبر هایی که راجب گوشی هوشمند میزو MX6 منتشر شده، ظاهرا این دستگاه برای اولین بار چیپست نوپای  Helio X20 را در خود جای خواهد داد. این اطلاعات در یک پست که در صفحه Weibo سازمان AnTuTu  منتشر شده بود ( که پس از آن حذف شد )، منشا گرفته است. ظاهرا، میزو MX6 قرار است سکوی پرتابی باشد تا Helio X20 تولید شرکت مدیاتک رسما کار خود را آغاز کند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

میزو MX6 در وضعیتی رونمایی خواهد شد که بار اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه Helio X20 را به دوش می‌کشد. تراشه ای که ۱۰ هسته‌ی پردازشی دارد. پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4 دیگر ویژگی این چیپست است. این پردزانده عملکردی را به جای گذاشت که به سبب آن، ماه گذشته رکورد آزمون بنچمارک Geekbench برای کار کرد چند هسته‌ای با امتیاز ۷۰۳۷ شکسته شد.

از ویژگی های Helio X20 دو هسته  Cortex-A72 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز، چهار هسته Cortex-A53 با کلاک ۲ گیگاهرز و چهارهسته Cortex-A53 دیگر با سرعت کلاک ۱.۴ گیگاهرتز است. این چیدمان، جیزی است که مدیاتک آن را با نام “سه خوشه‌ای” یاد می‌کند.

در رابطه با گوشی میزو MX6، هنوز اندازه صفحه نمایش مشخص نشده؛ اما تا جایی که می‌دانیم رزولوشن آن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است و ۳ گیگابایت رم ( Helio X20 بیشتر از این پشتیبانی نمی‌کند ) خواهد داشت و همراه با آن ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بومی قرار خواهد گرفت. میزو MX6 به شکل پیش فرض اندروید ۶.۰ مارشمالو خواهد داشت که روی آن رابط کاربری Flyme در حال اجرا است.

اگر قرار باشد میزو  MX6 در اواخر امسال رونمایی شود، به این معنا خواهد بود که قبل از آن، گوشی دیگری به Helio X20 مجهز خواهد شد. اما با این حال احتمال می‌رود که میزو برای بار نخست از این چیپست بهره ببرد. همچنین لازم به ذکر است که هنوز قیمت این دستگاه مشخص نشده است.

منبع: phonearena