بررسی مشخصات فنی Enermax ETS-T40-VD

 

 

Enermax تصمیم‌گرفته ورودی جسورانه به بازار CPU کولرها داشته باشد. نخستين تجربه آن‌ها شامل کولری برجی و یک نمونه افقی است. در اينجا قصد داریم نمونه‌ی برجی ETS-T40-VD که با فن‌های پرطرفدار Vegas Duo عرضه می‌شود را بررسی کنیم…

ETS-T40-VD از یک برج ساخته شده که شامل چهار لوله‌ی گرمایی شش میلی‌متری مسی و باله‌هایی آلومینیومی می‌باشد. Enermax با ساخت هیت سینکی با مقاومت حرارتی 0.09°C/W ادعای رسیدن به نقطه عطف جدیدی را دارد. سه نوآوری که باعث رسیدن به این مقاومت حرارتی شده‌اند عبارتند از: اختراع ثبت‌شده Enermax با عنوان انباشت مؤثر جریان (SEF) ، حلقه مولد جریان (VGF) و خلاء مؤثر جریان (VEF). یک فن Enermax TB Vegas Duo120 میلی‌متری که دارای کانکتور چهار پین PWM است و حداکثر دور موتور آن 1800RPM می‌باشد همراه با کولر ETS-T40-VD عرضه می‌شود.
این کولر با تمام سوکت های مدرن AMD و Intel به غیر از LGA2011 سازگاری کامل دارد. با توجه به ارتفاع 160میلی‌متری و وزنی حدود 610 گرم برای کولر، تنها می‌توان آن را در کیس‌های بلند نصب کرد.با قیمت حدودی 35 یورو برای نسخه Vegas Duo و یا کمتر از سي یورو برای گونه‌هايي که با فن متفرقه هستند می‌تواند کولری داشته باشید که کارا و زیبا است و قیمت بالایي هم ندارد.هیت سینک ETS-T40 در حالت ایستاده 160 میلی‌متر ارتفاع و 139 میلی‌متر عرض دارد و از آرایش جذابی هم برای باله‌ها استفاده شده است
شیارها و کانال‌های متعدد باعث می‌شوند تا جریان هوا بیشتر آشفته شده و همچنین فشار افزایش پیدا كند. چهار شکاف راهبردي در زیر لوگوی دستگاه قرار‌گرفته‌، به عنوان نقطه فراری برای هوای گرمی که به بالا می‌رود طراحی شده‌اند. یک جفت کلیپ فن 120 میلی‌متری را روی هیت سینك نگه می‌دارند. پلاستیک‌های ضد لرزش هم در گوشه‌های فن نصب شده‌اند تا سر وصدای ایجاد شده را کمتر کنند. مخاطب‌های هدف برای Enermax’s ETS-T40-VD کاربرانی هستند که می‌خواهند به طور مؤثر CPU اورکلاک شده خود را خنک کنند و همچنین یک کولر شیک و مد روز می‌خواهند.
در مقايسه به عملکرد خنک‌سازی این کولر نسبت به رقبا ETS-T40-VD جایی قرار می‌گیرد که از آن انتظار داریم. عملکرد آن شبیه Xigmatek’s SD128264 Aegir و کمی عقب‌تر از Cooler Master’s mighty V6GT و بهتر از Cooler Master’s Hyper 612S مي‌باشد. این چهار کولر قیمت یکسانی دارند. بنابر این عملکرد نمی‌تواند نشان دهنده یک انقلاب یا پیشروی در کلاس خود یا شکستی نا‌امید کننده باشد. یک نکته مهم این است که ما گرانترین گونه ETS-T40 که همراه با فن Enermax TB Vegas Duo مي‌باشد را بررسی می‌کنیم.
نصب کولر به طورعمده بدون دردسر و ساده است. فقط نصب قسمت پشتی دستگاه کمی سخت است، اما بخش‌های دیگر را به راحتی می‌توان نصب کرد. وقتی که کولر کاملاً نصب شود بسیار پایدار مي‌شود و به سختی تکان می‌خورد.زیبایی دستگاه هم به اندازه عملکرد ان مهم است. LED‌های رنگی فن علاقه‌مندانی که از کیس‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند را جذب می‌کند. ETS-T40-VD دارای عملکردی خوب و قیمتی رقابتی است و زیبایی خاصی دارد و صدای کمی تولید می‌کند. اگر فن دستگاه با آخرین سرعت خود بچرخد صدای زیادی تولید می‌کند. اما در سرعت 650 RPM فن کاملاً بی‌صدا است و به خوبی کولر را خنک می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*