اپل گزارش مالی سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۶ خود را اعلام کرد

کمپانی اپل اولین گزارش مالی سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۶ که از ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۵ شروع شده و در ۲۶ دسامبر سال ۲۰۱۵ پایان یافت را اعلام کرد اما با وجود رشد سود خالص، باز نتوانست جلوی کاهش ارزش سهام خود را بگیرد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

در گزارش مالی اپل اعلام شده که این کمپانی توانسته در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۶ به درآمد ۷۵.۹ میلیارد دلار برسد که از این درآمد چیزی در حدود ۱۸.۴ میلیارد دلار آن سود خالص است. این میزان درآمد یک رکورد جدید در تاریخ کمپانی‌ست که تاکنون ثبت شده است. برای مقایسه‌، سال گذشته اپل در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۵ توانست به درآمد ۷۴.۶ میلیارد دلار درآمد برسد که ۱۸ میلیارد دلار از این درآمد، سود خالص بود. جالب است بدانید که ۶۶ درصد از این درآمد مربوط به فروش بین المللی بوده که با این حساب می‌توان گفت ۳۴ درصد باقیمانده مختص به بازار آمریکاست.

مدیر کمپانی اپل، آقای تیم کوک در بیانه ای اعلام کرده اند که سهم زیادی از این درآمد مربوط به فروش بالای آیفون، ساعت اپل، و تلویزیون اپل (Apple TV) است. وی همچنین گفته است که سرویس کسب و کار اپل با شتاب بالایی در حال رشد است و در حال حاضر میزان دستگاه های فعال کمپانی از یک میلیارد واحد عبور کرده است که در حقیقت یک هفتم جمعیت کره‌ی زمین محسوب می‌گردد.

هرچند، جدا از این ارقام شگفت انگیز، ارزش سهام اپل چند ساعت پس از اعلام گزارش مالی با افت قیمت رو به رو شد، و با اینکه کمپانی توانست سود خالص بیشتری از رقم ۱۸.۲۲ میلیارد دلار پیشبینی شده توسط تحلیلگران بدست آورد اما ارزش سهام این کمپانی به ۷۶.۶۷ دلار کاهش یافت.

سال مالی ۲۰۱۶ اپل از ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۵ شروع شده و در ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۱۶ خاتمه می‌یابد.

درصورتی‌که نمی‌دانید سال مالی چیست باید بگویم که سال مالی (یا دوره مالی) دوره‌ای‌ست که برای محاسبه‌ی وضع مالی سالیانه در تجارت و سازمان‌های گوناگون کاربرد دارد. در حوزه‌های داوری، قوانین نظم‌دهنده‌ درباره حسابداری و مالیات هر دوازده‌ماه یک‌بار نیازمند گزارش‌هایی هستند، که البته این نیاز نیست که دوره‌ی مورد نظر در قالب یک سالِ سال‌نامه‌ای (مانند از فروردین تا اسفند) باشد. سال‌های مالی در کشورها و تجارت‌ها متفاوت‌اند. (به نقل از ویکی پدیا)

منبع: gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*