اپل به جایگاه ارزشمند ترین کمپانی جهان بازگشت؛ آلفابت دوم شد

در چند هفته‌ی اخیر رقابت بر سر جایگاه با ارزش ترین کمپانی بسیار داغ است. داستان از آنجا شروع شد که اوایل هفته جاری با انتشار گزارش مالی آلفابت، مشخص شد که ارزش سهام این شرکت با رشد ۸ درصدی به بالای ۸۰۰ دلار رسیده است. این بدان معنا بود که ارزش کلی این کمپانی به بیش از ۵۴۰ دلار رشد کرده است و به این ترتیب آلفابت ارزشمند ترین کمپانی جهان است. اما تنها دو روز بعد از آن، سهام آلفابت افت کرد و دوباره تاج با ارزش‌ترین کمپانی جهان بر سر اپل نهاده شد.

چندی پیش، ارزش سهام آلفابت در بازار بورس به ۷۲۶.۹۵ دلار کاهش یافت که نشان دهنده کاهش سود ۴.۹۳ درصدی نسبت به روز گذشته است. با این وجود این کاهش، ارزش کلی این شرکت نیز به ۴۹۹.۹۴ میلیارد دلار سقوط کرد. از سوی دیگر، سهام اپل با رشد ۱.۹۸ درصدی مواجه شد و به ۹۶.۳۵ دلار رسید که در نهایت  موجب شد امروز ارزش کمپانی  اپل ۵۳۴.۲۲ میلیارد دلار تخمین زده شود.

screen-shot-2016-02-03-at-6در اصل اپل بعد از اینکه در سال ۲۰۱۱ از سد اکسون موبایل گذشت، تبدیل به با ارزش‌ترین کمپانی شده بود.

افت ارزش سهام آلفابت را باید در دنباله‌ی روندی دانست که سایر کمپانی های بخش فن‌آوری نیز گرفتارش شده اند. چرا که شرکت هایی از جمله تسلا، یاو، نت‌فلیکس و آمازون هم با کاهش ارزش سهام مواجه شده اند.

البته احتمال می‌دهیم این آخرین باری نباشد که اپل و آلفابت جایگاه خود را برای عنوان با ارزش‌ترین کمپانی جهان عوض می‌کنند.  همچنین گفتنی است طبق آنچه که از گزارشات مالی این دو شرکت مشهود است، بعید به نظر می‌رسد تا سه ماهه آینده آلفابت قادر باشد جایگاه اپل را مال خود کند. همچنین ممکن همه چیز بر ضرر اپل تمام شود و این موضوع  به رویداد ماه مارس بستگی دارد که محصولات جدیدی همچون آیفون ۵se، آیپد ایر ۳ و بند های جدید اپل واچ چگونه خواهند درخشید.

منبع: ۹to5mac

 

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*