معرفی دوربین المپوس PEN-F: یک کامپکت زیبا و قدرتمند

المپوس ( Olympus ) یکی از کمپانی های ژاپنی صاحب نام و کهنه کار در زمینه تولید دوربین می باشد که اکنون از آخرین کامپکت بدون آینه خود را با ظاهری کلاسیک  رونمایی کرده است.این دوربین که Olympus PEN-F نام دارد ، به یک سنسور ۲۰٫۱ مگاپیکسل میکرو چهار سوم MFT و بسیاری ویژگی های جذاب دیگر مجهز گردیده که در ادامه مطلب به آها خواهیم پرداخت.با گجت نیوز همراه باشید.

المپوس در طراحی این دوربین سنگ تمام گذاشته است، از بدنه منیزیومی گرفته تا شاسی و دکمه‌های آلومینیومی بالای دوربین، همگی حس استحکام را در کنار طراحی کلاسیک و زیبا القا می‌کنند.

المپوس PEN-F با ویژگی‌هایی همچون عکسبرداری High Res همراه شده که به کاربران اجازه برداشت عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی را می‌دهد.اشتباه نکنبد! سنسور این دوربین، ۵۰ مگاپیکسلی نیست اما دوربین در حالت High Res با برداشت خودکار ۸ عکس متوالی و ادغام آنها با یکدیگر می‌تواند یک تصویر ۵۰ مگاپیکسلی با فرمت RAW ارائه کند.چنین قابلیتی را در دوربین‌های قبلی این کمپانی مانند OM-D E-M5 II نیز دیده بودیم (البته با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل).

میزان ISO این دوربین ۲۰۰ تا ۲۵۶۰۰ قابل افزایش به ۸۰ تا ۲۵۶۰۰ است. سیستم لرزشگیر داخلی ۵ محوره نیز امکان ثبت عکس و ویدئوهای بدون لرزش را فراهم می‌سازد.

در بخش پشتی شاهد یک منظره یاب الکترونیکی EVF از نوع OLED با رزولوشن ۲٫۳۶ میلیون نقطه و صفحه نمایش لمسی بازشو هستیم.این نمایشگر ۳ اینچی از نوع LCD است و رزولوشن ۱٫۰۳۷ میلیون نقطه دارد.

از دیگر قابلیت‌ها و مشخصات این دوربین می‌توان به عکاسی پیاپی ۱۰ فریم بر ثانیه، شبیه‌ساز منظره‌یاب اپتیکال OVF, مود ضد شوک برای حذف لرزش هنگام فشردن شاتر، مود بیصدا (Silent Mode), فیلمبرداری FullHD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و WiFi اشاره نمود.

المپوس پن اف ( Olympus PEN-F ) هم اکنون با قیمت ۱۲۰۰ دلار در دو رنگ مشکی و نقره‌ای قابل سفارش است.در ادامه شما را به دیدن تصاویری از این دوربین کلاسیک زیبا دعوت می کنیم :

منبع : theverge

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*