تکمیل مانور فضاپیمای ناسا در اطراف سیاره مشتری

به گفته ناسا فضاپیمای جونو ( Juno ) با موفقیت مانور خود را انجام داده است. هدف از این ماموریت، تنظیم مدار این فضا پیما در اطراف خورشید است تا بتواند در پنج ماه آینده با سیاره مشتری رو به رو شود. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

ماموریت بعدی این کاوشگر بدون سرنشین در روز سی و یک مه (۱۱ خرداد ۱۳۹۵) با روشن شدن موتور آن آغاز خواهد شد تا بتواند فرایند تکمیل مسیرش را شروع کند. ناسا فضاپیمای جونو را در روز ۵ اوت ۲۰۱۱ به فضا پرتاب کرد که هدف از این پرتاب، آشکار ساختن اسرار بزرگترین سیاره منظومه شمسی است.فضاپیمای Juno و توسط شرکت لاکهید مارتین و مؤسسه تحقیقات جنوب غربی ساخته و هدایت می‌شود.

این فضاپیما در طول ماموریت خود، ۳۳ بار به دور سیاره خواهد گشت و در فواصل مشخصی تا ارتفاع ۵۰۰۰ کیلومتری سطح ابری این سیاره پایین خواهد آمد.

در ماموریت اخیر، این رانشگر حدود ۶۰۰۰ گرم سوخت برای تغییر سرعت خود تا ۰.۳۱ متر در ثانیه مصرف کرد. فضاپیمای جونو از موتور اصلی leros-1b و سه پنل خورشیدی برای حفظ قدرت و کنترل مسیرش استفاده می‌کند.

هدف از طراحی این رانشگر، شیرجه به درون ابرهای پرتلاطم مشتری به منظور مشاهده‌ شفق‌های قدرتمند سیاره است که به ستاره‌شناسان در مورد ساختار، شکل‌گیری، جو و مغناطوسفر سیاره مشتری اطلاعاتی را ارائه می‌دهد.

منبع : space

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*