گلکسی اس ۷ به یک ویژگی جدید با عنوان Always On Display مجهز شده است

انتشار خبرهای مربوط به پرچم داران جدید سامسونگ ، یعنی دو گوشی گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) و  گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 Edge ) امروز به اوج خود رسیده است.پس از فاش شدن نخستن تصاویر زنده این گوشی  ها و اطلاعاتی پیرامون میزان مقاوت آنها در برابر نفوذ آب، حالا خبر وجود قابلیتی جدید با نام اختصاصی Always On Display در این دو گوشی ، منتشر شده است.گفته شده که این ویژگی، اطلاعات مهم و حیاتی کاربر را به طور دائمی بر روی صفحه نمایش دستگاه نشان می دهد.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

بنا به تازه‌ترین اطلاعات به دست آمده، احتمالا سامسونگ در پی پیاده‌سازی قابلیت و ویژگی جدیدی در پرچمداران جدید سال ۲۰۱۶ خود است. طبق گزارش SamMobile، سامسونگ صفحه نمایش دو گوشی گلکسی اس ۷ و گلکسی ۷ اج را به ویژگی با نام اختصاصی Always On Display مجهز می‌کند. این ویژگی و قابلیت عملکردی کاملا مشابه با دو قابلیت Glance Screen محصولات نوکیا و Active Display کمپانی موتورولا دارد.

نمایی از ویژگی Active Display موتورولا

نمایی از ویژگی Active Display موتورولا

سامسونگ به تازگی طی درخواستی از اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا یا USPTO تقاضای به کارگیری و استفاده از اختراع اختصاصی و جدیدش با نام Always On Display را داشته و احتمالا سامسونگ قصد دارد که این ویژگی و اختراع را در پرچمداران سال ۲۰۱۶ خود مورد استفاده قرار دهد. اما قابلیت یا ویژگی Always On Display چیست و به چه شکل عمل می‌کند؟

همانطور که می‌دانید، پرچمداران جدید سامسونگ از صفحه نمایش‌های نوع Super AMOLED بهره‌مند می‌شوند. پنل‌های نمایش Super AMOLED از پیکسل‌هایی تشکیل شده‌اند که به طور مستقل از خود نور تولید می‌کنند که اصطلاحا به این نوع پیکسل‌های Self-Emitting Pixels گفته می‌شود. این پیکسل‌ها تنها در شرایطی مصرف انرزی دارند که به تولید نور بپردازند. بنابراین و با توجه به قابلیت این پیکسل‎ها در ساطع کردن مستقل نور، می‌توان از آن‌ها به منظور نمایش اطلاعات حیاتی و مهم دستگاه نظیر زمان، تاریخ، پیغام‌های هشدار و … استفاده کرد. این اطلاعات مهم و حیاتی می‌توانند در عین حال که انرژی بسیار ناچیزی از باتری دستگاه را مصرف می‌کنند، به طور دائم بر روی نمایشگر آن نمایان باشند. این قابلیت از سوی سامسونگ با نام اختصاصی Always On Display معرفی شده و احتمالا گلکسی اس ۷ و گلسی اس ۷ اج سامسونگ از آن بهره‌مند می‌شوند.

بنا به اطلاعات به دست آمده، به موجب فعال بودن قابلیت Always On Display در صفحه نمایش دو پرچمدار جدید سامسونگ به ازای هر یک ساعت تنها یک درصد از شارژ باتری دستگاه مصرف می‌شود. از آنجایی که انتظار داریم دو پرچمدار جدید سامسونگ نسبت به نسخه‌های پیشین خود از باتری‌های بزرگ‌تری بهره‌مند شوند، میزان مصرف انرژی یک درصدی قابلیت Always On Display در هر ساعت چندان به چشم نخواهد آمد. همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، تجهیز صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند به قابلیتی این چنینی و نمایش دائمی اطلاعات مهم بر روی آن قابلیتی کاملا نو و جدید محسوب نمی‌شود. پیش از این کمپانی‌هایی همچون نوکیا و موتورولا نیز محصولات خود را به قابلیت‌های مشابه تجهیز کرده‌اند. اما سامسونگ این قابلیت را با نام اختصاصی Always On Display معرفی کرده و هم اکنون درخواست تایید آن منظور استفاده در پرچمداران جدیدش را دارد. نظر شما در رابطه با قابلیت Always On Display چگونه است؟ آیا بهره‌مندی پرچمداران جدید سامسونگ به این ویژگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

منبع: sammobile

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. جالبه به نظر من