هرآنچه که انتظار داریم اپل در رویداد ۲۵ اسفند رونمایی کند

هنوز قطعی نشده ، اما شواهد بسیاری وجود دارد که کمپانی اپل در پانزدهم مارس ( ۲۵ اسفند ) میزبان یک رویداد اختصاصی برای رونمایی از محصولاتی جدید باشد.به همین دلیل شایعات و گمانه زنی های بسیاری برای این رویداد و محصولاتی که انتظار می رود اپل از آنها رونمایی کند، در فضای مجازی منتشر شده که در این مطلب به مهمترین های آنها می پردازیم.مثل همیشه با گجت نیوز همراه باشید.

آیفون ۵se

iphone 5se

مدت‌هاست که شایعات زیادی در رابطه با احتمال عرضه یک آیفون مجهز به نمایشگر کوچک‌تر از سوی اپل شنیده می‌شود. ظاهرا این آیفون از صفحه نمایشی ۴ اینچی بهره‌مند بوده و آیفون ۵se نام دارد. بنا به گزارشات به دست آمده واژه se این آیفون در واقع مخفف عبارت Special Edition به معنای نسخه ویژه است. گفته شده که این آیفون قیمیتی مابین ۴۰۰ الی ۵۰۰ دلار را شامل می‌شود و از سیستم روی چیپ (SoC) اختصاصی A9 اپل بهره‌مند خواهد شد. این تراشه به پردازنده حرکتی کمکی M9 نیز مجهز است.

ایفون ۵se اپل احتمالا از سنسور دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی iSight با نور فلش LED دوبل بهره‌مند می‌شود و دوربین سلفی آن از سنسوری ۱٫۳مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد. اگر رویداد اختصاصی اپل در روز پانزدهم ماه مارس برگزار شود به احتمال زیاد شاهد رونمایی رسمی از این آیفون ۴ اینچی خواهیم بود.

آیپد ایر ۳ اپل

ipad air 3

مدت زمان زیادی از آخرین سری از تبلت‌های آیپد ایر اپل می‌گذرد، از اینرو این احتمال وجود دارد که در رویداد پانزدهم مارس شاهد معرفی رسمی نسخه جدید سری تبلت‌های آیپد ایر اپل باشیم. نسخه جدید این سری از تبلت‌های اپل با نام آیپد ایر ۳ (iPad Air 3) معرفی می‌شود. بنا به گزارشات به دست آمده، آید ایر ۳ اپل از نظر ابعاد نسبت به آیپد پرو کوچک‌تر بوده و از نظر مشخصات فنی تقریبا با آن برابری خواهد کرد. به بیان دیگر آیپد ایر ۳ اپل را می‌تواند نسخه کوچک‌تر شده آیپد پرو اپل دانست.

احتمالا این محصول از صفحه نمایشی ۹٫۷ اینچی بهره‌مند می‌شود و تراشه A9X اپل در آن به کار گرفته خواهد شد. همچنین گفته شده که آیپد ایر ۳ اپل به رمی ۴ گیگابابتی مجهز می‌شود. اگرچه تجهیز محصولات اپل به رمی با ظرفیت این چنینی تقریبا بی‌سابقه بوده و عملا بهره‌مند شدن آیپد ایر ۳ از رم ۴ گیگابایتی عجیب به نظر می‌رسد، اما این احتمال وجود دارد که اپل به منظور ایجاد قابلیت‌های کاربردی عملکردی بیشتر و قدرت پردازشی بالاتر دستگاه بنا به دلایل خاصی آیپد ایر ۳ را به رمی ۴ گیگابایتی مجهز کند. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در رابطه با این محصول ارائه نشده و صحت اطلاعات فوق هم به طور رسمی از سوی خود اپل به تایید نرسیده‌اند. با وجود تمامی این تفاسیر چنانچه اپل در روز پانزدهم ماه مارس رویدادی را برگزار کند، می‌توان انتظار داشت که بلت آیپد ایر ۳ یکی از محصولات جدیدی باشد که در طول آن مراسم معرفی می‌شود.

نسخه دوم ساعت هوشمند اپل یا اپل واچ ۲

apple watch

احتمال رونمایی از نسخه دوم ساعت هوشمند اپل یا اپل واچ ۲ (Apple Watch 2) در رویداد احتمالی روز پانزدهم ماه مارس نیز وجود دارد. اگرچه احتمال معرفی این محصول نسبت به سایر محصولات نامبرده شده کمتر است، اما اپل همواره نشان داده که فعالیت‌هایش قابل پیش بنیی نیستند. شاید ساعت هوشمند جدید اپل در ماه مارس رونمایی شود و عرضه آن به اواخر سال ۲۰۱۶ موکول گردد.

همچنین این احتمال وجود دارد که اپل در رویداد پانزدهم ماه مارس رسما از اپل واچ ۲ رونمایی نکرده و تنها برخی از خصوصیات و ویژگی‌های آن را معرفی کند. به عنوان مثال اپل می‌تواند از تکنولوژی‌های جدید به کار گرفته شده در این ساعت صحبت به میان آورد. نکته‌ای که توجه همگی ما را جلب کرده مربوط باتری نسخه دوم ساعت هوشمند اپل است. انتظار داریم که اپل باتری این محصول را به گونه‌ای طراحی کند که توان شارژدهی آن به مراتب بیشتر از توان شارژدهی باتری نسخه اول این محصول باشد.

هدست واقعیت مجازی

apple vr

مدتی است که شایعات زیادی در رابطه با احتمال ورود اپل به دنیای واقعیت مجازی شنیده می‌شود. هم اکنون میزان استقبال کاربران از این تکنولوژی کن‌نظیر بوده و این موضوع سبب شده که توجه کمپانی‌های زیادی به سمت و سوی این فناوری جلب شود. ظاهرا اپل مدت‌هاست که به طور پنهان بر روی این فناوری فعالیت می‌کند.

به تازگی شاهد انتشار اخباری مبنی بر آماده شدن نمونه‌های اولیه‌ای از هدست واقعت مجازی اختصاصی اپل بودیم. علارغم اینکه اپل در زمینه رازداری و عدم فاش‌سازی اطلاعات داخلی و سری خود بسیار عالی عمل می‌کند، باز هم این اخبار به بیرون درز کردند. به طور کلی اپل پتنت‌هایی را نیز در این زمینه به ثبت رسانده است. اولین پتنت‌های مرتبط با تکنولوزی واقعیت مجازی در سال ۲۰۰۸ از سوی اپل ثبت شد. انتظار داریم که هدست واقعیت مجازی اپل نسبت به هدست‌های کنونی ارائه شده از سوی کمپانی‌هایی همچون سامسونگ، اچ‌تی‌سی و … پیشرفته‌تر بوده و قابلیت‌های جالب توجه‌ای را ارائه کند. اگرچه احتمال رونمایی از یک هدست واقعیت مجازی از سوی اپل در رویداد پانزدهم ماه مارس بسیار کم است، اما باید اعتراف کنیم که این امر موضوعی غیرممکن محسوب نمی‌شود.

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*