نظرسنجی: منتظر رونمایی از کدام پرچم دار در نمایشگاه MWC 2016 هستید؟

تنها یک هفته مانده به رویداد بزرگ MWC 2016 اما سوال واقعی که ذهن خیلی از کاربران را به خود مشغول کرده، این است که باید منتظر چه سورپرایزهایی در این رویداد جهانی باشیم. طبیعتا یکی از اتفاقاتی که از قبل می‌توان آن را حدس زد معرفی پرچم‌داران جدید کمپانی‌هایی مانند ال‌جی و سامسونگ است، اما سوال اصلی این‌ است که بزرگ‌ترین اتفاق کنگره‌ بین المللی موبایل ۲۰۱۶ از نگاه شما گجتی‌ها چه خواهد بود و شما بیشتر از همه منتظر رونمایی از پرچم دار کدام کمپانی هستید ؟

معرفی پرچم‌دار HTC – گوشی HTC One M10

بنابر اخباری که منتشر شده، کمپانی اچ تی سی علاقه‌ای به معرفی پرچم‌دار خود در MWC 2016 نداشته و آن را جای مناسبی برای رونمایی از One M10 نمی‌داند. علت آن نیز بخاطر همزمان بودن با رونمایی از پرچم‌داران کمپانی‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی اعلام شده. البته این تنها HTC نیست و خیلی از کمپان‌ها توان مقابله با سامسونگ یا ال‌جی را نداشته و سعی می‌کنند از پرچم‌دار خود در زمان دیگری رونمایی کنند تا مبادا زیر نور فلش‌های دوربین‌هایی که از گوشی‌های جدید کمپانی‌های کره‌ای عکس می‌گیرند، محصولات آن‌ها دیده نشود. با این حال، هنوز هم ممکن است اچ تی سی در نمایشگاه MWC 2016 سرپرایز بزرگی برایمان داشته باشد.

MWC 2016 1در مورد اچ تی سی وان ام ۱۰ ( HTC One M10 ) اخبار متعددی منتشر شده که می‌توان در مورد دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن گفت و یا اینکه قرار است یک صفحه‌ی ۵.۲ اینچی داشته باشد. از دیگر مشخصات گوشی نیز می‌توان به قرار داشتن یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ در زیر قاب گوشی به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد که البته به لطف درگاه کارت حافظه‌ی میکرو اس دی می‌توان این میزان حافظه را افزایش نیز داد.

به احتمال زیاد بر روی دکمه‌ی خانه نیز از یک اسکنر اثر انگشت استفاده خواهد شد. سیستم عامل گوشی اچ تی سی وان ام ۱۰ نیز اندروید ۶.۰.۱ مارشمیلو خواهد بود که بر روی آن HTC Sense 8 سوار شده است.

گوشی جدید سونی اکسپریا زد ۶ ( Xperia Z6 )

البته این تیتر بیشتر شبیه یک آرزوست که شاید برآورده شدن آن سخت باشد زیرا احتمال معرفی این گوشی در MWC 2016 فوق العاده کم است. انتظار می‌رود که در کنفرانس خبری سونی از یک تبلت رونمایی شود، اما شایعاتی که در مورد مشخصات گوشی اکسپریا زد ۶ وجود دارد خبر از یک موبایل قدرتمند و بالارده می‌دهد.

MWC 2016 2از شایعاتی که در مورد این گوشی منتشر شده می‌توان به استفاده از  تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و صفحه‌ی ۵.۲ اینچی که البته مشخص نیست چه رزولوشنی دارد اشاره کرد. هرچند در مورد دیگر مشخصات این گوشی اطلاعات کمی منتشر شده اما احتمالا شاهد نسل بعدی سنسور سونی در دوربین عقب این گوشی خواهیم بود.

با این حال، رونمایی از تبلت احتمالا دلیل اصلی ارسال دعوتنامه از طرف سونی به خبرگزاری‌هاست.

سامسونگ و رونمایی از سری جدید گلکسی S7

MWC به یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال برای سامسونگ تبدیل شده زیرا در رویداد MWC سال ۲۰۱۴ از سری گلکسی S5 و در MWC 2015 نیز از سری گلکسی S6 پرده برداری کرد. امسال نیز احتمال می‌رود سامسونگ از جدیدترین نسل سری گلکسی S خود رونمایی کند.

سامسونگ گلکسی S7 ، این بار در رنگ طلایی! ۱۲۳به قدری اطلاعات در مورد این سری منتشر شده که تقریبا بیشتر مشخصات پرچم‌داران بعدی سامسونگ را می‌دانیم و در کنفرانس خبری تنها منتظر تایید این اطلاعات از زبان سران کمپانی کره‌ای خواهیم بود. با این حال گفته شده که در این سری از دو تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و Exynos 8890 استفاده خواهد شد. به نحوی که در بازار آمریکا و چین شاهد سری گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) با چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ و در دیگر نقاط جهان با تراشه‌ی Exynos 8890 خواهیم بود. همچنین گفته شده که پرچم‌داران جدید سامسونگ دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با روزنه‌ی لنز ۱/۲.۰ اینچی هستند.

ال‌جی جی ۵ ، پرچم دار جدید کمپانی کره‌ای

ال‌جی جی ۵ ( LG G5 ) یکی از محصولاتی است که حداقل کاربران گجت نیوز انتظار بالایی از رونمایی آن دارند، زیرا در نظرسنجی قبلی توانست رای‌ زیادی بیاورد. شایعات زیادی در مورد باتری کشویی این گوشی در فضای مجازی منتشر شده که طبق آن، ال‌جی می‌خواهد در گوشی خود از طراحی خاصی استفاده کند تا کاربران قادر به تعویض باتری گوشی باشند.

رندر ال‌جی G5 13گوشی ال‌جی G5 دارای یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ بوده و از صفحه‌ی ۵.۳ اینچ با رزولوشن ۲K استفاده می‌کند. در عقب این گوشی نیز گفته شده که یک دوربین دوگانه به کار خواهد رفت. کمپانی کره‌ای ال‌جی نیز مانند رقیب خود، سامسونگ، در دوم اسفند ماه کنفرانس خبری خواهد داشت که احتمال می‌رود گوشی جدید خود را در این تاریخ معرفی کند.

بازگشت نوکیا به بازار موبایل

Nokia-N93-2

نوکیا N93

شاید بیشتر به یک رویا شبیه باشد که دوباره نوکیا به بازار موبایل برگشته و بتواند به قدرت و شکوهی که سال‌های گذشته داشت بازگردد. نوکیا یکی از محبوب‌ترین و در عین حال قدرتمندترین کمپانی‌ها در بازار موبایل بود که بعد از شکست تلخی که داشت قسمت موبایل خود را به مایکروسافت فروخت و قرار شد تا پایان سال ۲۰۱۵ گوشی با برند نوکیا عرضه نکند.

حال مدت زمان محدودیت نوکیا طبق قرار داد برداشته شده و باز می‌توان شاهد حضور نوکیا در عرصه‌ی موبایل بود. البته شاید کمی زود باشد که بتوان یک گوشی جدید از نوکیا در MWC 2016 دید اما چه چیزی می‌تواند برای طرفداران گوشی‌های نوکیا بهتر از سورپرایز معرفی یک گوشی بالارده از طرف این کمپانی محبوب باشد؟

گوگل و پروژه‌ی ارا ( Google Project Ara )

فکر می‌کنم کم و بیش با پروژ‌ه‌‌ی ارا ( ProJect Ara ) آشنایی داشته باشید. پروژه‌ای بلند پروازانه‌ای از گوگل که می‌‌تواند دنیای گوشی‌های هوشمند را دگرگون کند. شایعه شده بود که احتمالا گوگل از این گوشی در MWC 2015 رونمایی می‌کند اما این اتفاق رخ نداد، هرچند ما هنوز منتظر رونمایی از محصول جدید گوگل هستیم تا مانند همیشه کمپانی محبوب بتواند ما را شگفت زده کند.

Project-Ara-1ایده‌ی پشت این پروژه به این حالت است که برای مثال شما از دوربین گوشی خوشتان نمی‌آید، خب می‌توانید آن را عوض کنید! یا برای مثال باتری گوشی ظرفیت کمی دارد، پروژه‌ی ارا به شما این امکان را می‌دهد تا باتری را برداشته و با یک ظرفیت بالاتر تعویض کنید. گوشی شما اسکنر اثر انگشت ندارد و شما خواهان یک اسکنر هستید؟ کافی‌ست که سنسور را خریده و به گوشی اضافه کنید. شاید همه‌ی این گفته‌ها بیشتر شبیه جملاتی هیجان انگیز باشد تا شما را برای لحظاتی شگفت‌زده کنیم اما باید بدانید که این پروژه واقعیت داشته و گوگل بر روی آن کار می‌کند.

برگ برنده‌ی جدید هواوی، Huawei P9

جریان هواوی کمی متفاوت با دیگر کمپانی‌هاست. هواوی می‌خواهد نه تنها در رویداد MWC 2016 بدرخشد، بلکه امکان دارد این اژدهای چینی ۴ مدل از سری هواوی پی ۹ ( Huawei P9 ) را معرفی نماید و حسابی در بارسلونا گرد و خاک به پا کند. البته شایعاتی نیز وجود دارد که تنها یک و یا شاید هم دو مدل از این گوشی‌ها در کنگره‌ی جهانی موبایل رونمایی می‌گردد، با این حال باید منتظر یک پرچم‌دار قدرتمند و فوق العاده از هواوی باشیم.

Huawei-P9در مورد مدل معمولی هواوی P9 گفته شده که این گوشی از صفحه‌ی ۵.۲ اینچی، تراشه‌ی فوق العاده قدرتمند Kirin 950 ، باتری با ظرفیت ۳,۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت و ۴ گیگابایت رم بهره خواهد برد. در این گوشی از یک دوربین قدرتمند ۱۲ مگاپیکسلی در عقب آن استفاده خواهد شد تا بتوان تصاویری با کیفیت بالا تهیه کرد. با در نظر گرفتن مشخصات قدرتمند هواوی P9 می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات رویداد MWC 2016، با رونمایی هواوی از محصول خود رخ خواهد داد.

Xiaomi Mi 5 ، افسانه‌ی جدید شیائومی

شاید احتمال معرفی این گوشی در MWC 2016 کم باشد، اما شایعه شده که کمپانی چینی می‌خواهد در کنگره‌ی جهانی موبایل از جدیدترین پرچم‌دار خود رونمایی کند. نکته‌ی جالبی که در مورد شیائومی می ۵ ( Xiaomi Mi 5 ) وجود دارد این است که بعد از ۲ سال شاهد رونمایی از پرچم‌دار جدید کمپانی خواهیم بود.

Xiaomi-Mi5-1

شیائومی Mi 5 گفته شده که دارای یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، ۳ گیگابایت رم، صفحه‌ی ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p یا ۵.۳ اینچی با رزوولشن QHD خواهد بود. همانطور که مشاهده کردید اطلاعات اندکی در مورد این گوشی منتشر شده اما می‌توان حدس زد که شیائومی سورپرایزهای زیادی را باید برای ما آماده کرده باشد، مخصوصا که ساخت این موبایل ۲ سال طول کشیده است.

خب سوال اصلی اینجاست که کدام یک از این اتفاقات برای شما بزرگ‌ترین سورپرایز MWC 2016 خواهد بود. ابتدا در نظرسنجی ما شرکت کرده و در صورتی که نظر متفاوتی دارید می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما در میان قرار دهید.

تهیه شده در گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. بذارید z6 ultra بیاد اولین گوشی در جهان میشه. میدونید Sony چرا معروف نیست؟ چون مثل Samsung اونقدر تبلیغ نمیکنه، من قبلا تا تلویزیون رو روشن میکردم s7 میومد جلو چشام، ولی اگه Sony گوشیه z6 رو بزنه بعد خیلی تبلیغات کنه، به قرآن همه z6 میخرن، امید وارم کازو هیرای که مدیر عامل شرکت Sony است این گوشی رو سریع معرفی کنه. فقط SONY. ?

  2. سونی زد 6 ک قرار نبود ساخته بشه من همین الان تازه دیدم خیلیی تعجب کردم!! ولی اگه خبر واقعی باشه و شایعه نباشه صدرصد بهترین گوشیی میشه تو لیست این گوشی ها

  3. بهترین گوشیا رو htc میزنه لطفن به این کمپانی اعتماد داشته باشین قرب و شخصیتی که یک گوشی به انسان می بخشه فقط htc این کارو میکنه سامسونگ دیگه خوار شده من به شخصه باز هم به htc رای میدم لطفا نگاهی به مشخصات این گوشیا بکنین و بعد نظر بدین
    htc one x+
    htc one x
    htc one max
    من خودم وان ایکس پلاس دارم هنوز هم ازش بیشتر از این s6یا حتی s7که هنوز معرفی نشده راضی ام وان ام ۹ م بازهم که مشکلاتی داره ولی هنوز هم به ادم شخصیت میده نه مثل اپل که فقط مایه ی پول هدر دادنه
    کمپانی htc موبایلی ارزون. شخصیت اور . بهترین شکل و همیشه از پرچمدارای کمپانیای دیگه یک چیز بالاتر داره

  4. عزیز اشتباه کردین اسم ماکروسافت رو نیاوردین ، ازکجا معلوم ماکروسافت سرفس فون رو معرفی نکنه ؟
    سرفس فون ماکرو رو اضافه کنید!!!!

  5. ای کاش پرچم دار htc امسال عالی باشه از همه نظر و ای کاش اسپیکر بوم ساند حذف نشه