پی وی چیست؟

پی وی چیست؟ آموزش اصطلاحات فضای مجازی

اگر شما هم در شبکه‌های اجتماعی حضور پررنگی دارید، احتمالا اصطلاحاتی مانند «بیا پی وی»، «پی وی ممنوع» و «پیج پی وی» را شنیده‌اید. در این مطلب گجت نیوز، معنی این اصطلاحات را مرور خواهیم کرد.

همه‌ی ما این روزها سروکارمان زیاد به شبکه‌های اجتماعی می‌افتد و تقریبا می‌توان گفت که این رسانه‌ها به یکی از اولویت‌های مهم زندگی ما تبدیل شده‌اند. در این شبکه‌های اجتماعی، اصطلاحاتی وجود دارد که خیلی به گوشمان می‌خورند و شاید ما اطلاع دقیقی از معنی آنها نداشته‌باشیم و صرفا ازشان استفاده می‌کنیم تا منظورمان را به یکدیگر برسانیم. یکی از این اصطلاحات، اصطلاح «پی وی» است که می‌توان گفت کاربرد زیادی دارد؛ مثلا زمانی که می‌گوییم: «بیا پی وی» یا «پیج PV». برای اینکه بدانید کاربرد این اصطلاح چیست و در چه مواقعی از آن استفاده می‌شود، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

بیا پی وی یعنی چه؟ در چه زمان‌هایی این اصطلاح را به کار ببریم؟

زمانی که افراد قصد دارند به شکل خصوصی فقط با یک نفر در شبکه‌های اجتماعی گفت‌وگویی داشته باشند از این اصطلاح استفاده می‌کنند و احتمالا شما آن را در تلگرام، اینستاگرام یا پیام‌رسان‌های دیگر شنیده باشید. در اینستاگرام، وقتی که افراد در قسمت دایرکت‌ها برای هم پیامی ارسال می‌کنند، فقط فرد ارسال‌کننده و فرد دریافت‌کننده قادر به دیدن محتوای پیام هستند.

بیا پی وی ینی چه؟

بیا پی وی یکی از اصطلاحاتی است که در سال‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد استفاده شده است.

در این پیام‌رسان‌ها زمانی که پیامی را به طور مستقیم برای فردی ارسال می‌کنید و تنها کسی که می‌تواند آن را مشاهده کند خود همان فرد است، یعنی شما به پی وی طرف مقابلتان رفته‎‌اید. وقتی یک نفر به شما می‌گوید بیا پی وی، منظورش این است که به بخش پیام‌های خصوصی او بروید و به او پیام دهید. همچنین اگر می‌خواهید کسی به شما پیام خصوصی بدهد، باید از این اصطلاح استفاده کنید.

پیج پی وی چیست؟

کلمه‌ی پی وی (PV) در زبان انگلیسی، مخفف کلمه‌ی Private به معنای شخصی یا خصوصی است؛ بدین ترتیب پیج پی وی، صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی است که فقط افرادی خاص و تعیین شده می‌توانند محتوای آن را مشاهده کنند و این محتواها برای عموم مردم در دسترس قرار نمی‎گیرد. مثلا اگر شما در برنامه‌ای مانند اینستاگرام صفحه‌ای داشته باشید که شخصی یا به عبارتی پی وی باشد، افرادی که مایل هستند پیج شما را دنبال کنند اول باید درخواست بدهند و بعد اگر شما درخواستشان را قبول کنید آنها قادر به دیدن محتوای پیج شما می‌باشند.

پیشنهاد ما به شما این است که همیشه پیج خود را در حالت پی وی نگه دارید و فقط در صورتی صفحه خود را عمومی کنید که تصاویر و اطلاعات مهمتان در صفحه وجود ندارد. داشتن یک پیج پی وی به شما کمک می‌کند تا امنیت بیشتری در فضای مجازی داشته باشید و مشکلات کمتری برایتان به وجود بیاید.

پی وی در انواع پیام‌رسان

ارسال پیام خصوصی یا به اصطلاح رفتن به پی وی فرد دیگری در پیام‌رسان‎‌های مختلف، به روش‌های گوناگون انجام می‌شود. تلگرامی‌ها و واتساپی‌ها معمولا در گروه‌ها اعلام می‌کنند تا فردی به PV آن‌ها برود.

در شبکه اجتماعی توییتر، معمولا زمانی که گفت‌و‌گویی در زیر یک توییت شکل می‌گیرد، افراد می‌توانند برای ادامه‌ی گفت‌و‌گو به شکل خصوصی به پی وی فرد مورد نظر مراجعه کنند.

PV چیست؟

رفتن به پی وی و فالو کردن پیج شخصی افراد، اصول و آدابی دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

در اینستاگرام، روش‌های مختلفی برای رفتن به پی وی یا بهتر است بگوییم DM(Direct Massage) شخصی دیگر وجود دارد؛ مثلا: ریپلای کردن استوری ها و به عبارتی فرستادن پیام در پاسخ به آنها؛ یا اگر گفت‌وگویی زیر یک پست یا ریلز اینستاگرامی شکل بگیرد، شما می‌توانید در پی وی شخص مورد نظرتان به صورت خصوصی به آن ادامه دهید. بازخوردهای شما به استوری‌های یک فرد نیز به نوعی ارسال پیام در پی وی اینستاگرام محسوب می‌شود.

در سایر پیام‌رسان‌ها هم زمانی که شما بخواهید گفت‌وگوهایتان را از گروه خارج و به شکلی که کس دیگری به غیر از خودتان و فرد مورد نظر آن را نبیند ادامه دهید، می‌توانید به پی وی یکدیگر مراجعه کنید. استفاده‌ای دیگر از پی وی این است که می‌توانید پیامی را از ابتدا فقط برای یک نفر و به شکل شخصی ارسال کنید.

در نهایت پیشنهاد ما این است که هیچ وقت بدون اجازه، سراغ PV کاربری که نمی‌شناسید نروید. در شبکه‌های اجتماعی هم مانند زندگی واقعی، چیزی به نام حریم شخصی یا خصوصی وجود دارد. ما در این شبکه‌ها می‌توانیم ببینیم که خیلی از افراد پیج‌های پی وی دارند و ممکن است تمایلی به ارتباط گرفتن با افرادی که نمی‌شناسند نداشته باشند؛ پس بهتر است به حریم هم احترام بگذاریم و اگر قصد داریم به کسی به صورت خصوصی پیام دهیم، اول خودمان را معرفی و بعد هدف خود را از گفت‌وگو مشخص کنیم و تصمیم به ادامه‌ی گفت‌وگو را به عهده‌ی طرف مقابلمان بگذاریم.