عکاسی نجوم با دوربین دیجیتال جدید canon EOS 60Da

 

 

اگر شما هم از مشتاقان ستاره شناسی و علم نجوم باشید، حتما یکی از سرگرمی های تان تماشای آسمان و عکاسی از ستارگان است. اما معمولا اختر-عکاسی با دوربین های معمولی دردسرهای فراوانی دارد. چه خوب می شد دوربینی داشتیم که به صورت ویژه برای خلق عکس های زیبا از آسمان شب مهندسی و طراحی شده بود!

خب، کانن هم مثل شما عاشق آسمان شب است و 60Da را هم برای منجمان و علاقمندان به ستاره شناسی فراهم آورده است. کسانی که ترجیح می دهند دکمه شاتر دوربین شان را به جای گلها و دیگر اشیاء ساکن زمین، رو به کهکشان ها و اجرام آسمانی بفشارند.
بنا به گفته کانن، این دوربین دارای فیلتر مادون قرمز ویژه و سنسور کاهش نویز با میزان حساسیت بالای hydrogen-alpha است. این دوربین از سنسور سی موس ۱۸ مگاپسکسلی APS‪-‬C و صفحه نمایش ال سی دی ۳ اینچی بهره می برد. علاوه بر این به یک سیستم فوکوس خودکار ۹ نقطه ای و خروجی تلویزیون هم مجهز شده است. قابلیت عکس برداری بدون صدا را هم از 5D Mark III به ارث برده است. ایزو آن به صورت عادی تا ۶۴۰۰ است و البته جهت عکاسی در نور بسیار کم می توان آن را تا ۱۲۸۰۰ افزایش داد.
کانن همچنین این دوربین را به یک ریموت کنترل RA‪-‬E3 مجهز کرده است که به شما اجازه عکس برداری با مدت زمان باز بودن روزنه تا ۳۰ ثانیه را هم می دهد. علاوه بر این برای عکس برداری های طولانی مدت بدون مشکل تمام شدن شارژ باتری، یک کیت آداپتور AC هم به همراه این دوربین ۱۴۹۹ دلاری عرضه خواهد شد. شما می توانید Canon EOS 60Da را از اواخر همین ماه میلادی در فروشگاه های منتخب کانن بیابید.

 

{photo}91/01/15/canon-EOS-60Da{/photo}


منبع : Engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*