رویای عینک مجهز به اندروید گوگل به حقیقت پیوست

 

 

تا کنون شایعات بسیاری درباره نمایشگر پوشیدنی و عینک مجهز به اندروید گوگل شنیده اید و همین چند روز پیش بود که این شرکت بالاخره پروژه عینک گوگل را رونمایی کرد. پروژه واقعیت افزوده ای که یکی از قله های جاه طلبی گوگل در استفاده از هوش مصنوعی است و اینکه چگونه می توان آینده دنیای محاسبات موبایل را تکان داد.

این پروژه گوگل در حوزه ابزارهای موبایل پوشیدنی و هوش مصنوعی چنان عظیم و گسترده است که امسال در زمره مسایل پر اهمیت و مورد بحث باقی خواهد ماند. روز گذشته هم جناب سرگئی برین، از موسسان گوگل با پوشیدن این عینک واقعیت افزوده در یک مراسم، نشان داد که رویای Google Glass تا چه حد به واقعیت نزدیک است.

 


به طور خلاصه می توان گفت که یک عینک واقعیت افزوده می تواند بسیاری از کارهایی را که کاربر با تلفن همراه هوشمندش انجام می دهد، برای وی انجام دهد. اما ویدیوی دمویی که روز چهارشنبه توسط گوگل به نمایش درآمد، چیزی بیش از آن، و چشم اندازی از سیستم هوش مصنوعی بود که در پس زمینه مشغول به انجام کارها و تصمیم گیری بود. و این یعنی ورود هوش مصنوعی به کارهایی همچون تشخیص بیماری و همراهی با پزشک، صنایع ناوبری، شرکت های تحویل محصولات و دیگر مشاغلی که نیاز به پردازش حجم بالای اطلاعات و تصمیم گیری منطقی در زمان کم و بدون حمل ابزارهای سنگین دارند. و تبدیل این پردازش ها به یک ابزار پوشیدنی در جلو چشم این امکان را فراهم می آورد که حجم عظیمی از اطلاعات را در مکان مناسب و زمان مناسب در اختیار کاربر گذارد.
تخیل شما چه پیش بینی هایی در خصوص این ابزار و پروژه جذاب را در خود می پروراند؟ فکر می کنید چه امکاناتی را بر روی این عینک ساده و جذاب در اختیار خواهید داشت؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*