ثبت رکورد برقراری ارتباطات سامانه‌های کنترل هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای

به‌کارگیری توام تجربه و تخصص متخصصان داخلی، رکورد جدیدی در صنعت ارتباطات کشور بر جای گذاشت. به همت متخصصان داخلی تنها در طول ۳ هفته بیش از ۳۰۰ دستگاه ارتباطی از تجهیزات رادیویی میکروون (ساخت ایران) در شریان‌های اصلی محورهای تهران- قم- اصفهان و تهران- ساوه نصب شد که انتظار می‌رود سهم عمده‌ای در کاهش تصادفات جاده‌ای کشور داشته باشد.

یکی از امکانات سیستم کنترل هوشمند، محاسبه میانگین سرعت خودرو در طول مسیر است که به این ترتیب کاهش سرعت هنگام رسیدن به دوربین هم نمی‌تواند مانع جریمه شدن متخلفین شود

متخصصان شرکت نوران ارتباطات در جریان اجرای پروژه ITS وزارت راه ظرف مدت ۳ هفته ۱۵۰ لینک ارتباطی را نصب و راه‌اندازی کردند. به این ترتیب برقراری ارتباط سامانه‌های جدید ثبت تخلف با مراکز مخابراتی میسر شد. همچنین ثبت تخلفات عبور و مرور رانندگان در ۵۳۷ کیلومتر از مسیر تهران تا قم اصفهان و تهران تا ساوه توسط سیستم‌های یکپارچه هوشمند به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی نوران‌ارتباطات ، در رابطه با سیستم‌های کنترل هوشمند حمل‌ونقل و اهمیت این پروژه باید گفت که این سیستم نقش عمده‌ای در کنترل ترافیک جاده‌ای جهان برعهده دارد و به کمک آن می‌توان ترافیک جاده‌ای و رفتار رانندگان را به صورت کاملا هوشمند مدیریت کرد. یکی از امکانات این سیستم هوشمند، محاسبه میانگین سرعت خودرو در طول مسیر است که به این ترتیب کاهش سرعت هنگام رسیدن به دوربین هم نمی‌تواند مانع جریمه شدن متخلفین شود. همچنین با استفاده از سیستم‌های هوشمند ترافیک جاده‌ای می‌توان به مرور عوارضی‌ها را حذف و با محاسبه میزان مسافت تردد خودرو در جاده نرخ تعرفه هر خودرو را محاسبه کرد. به این ترتیب هزینه تعرفه کسانی که مسافت کمتری را طی می‌کنند با کسانی که مسافت بیشتری از اتوبان استفاده می‌کنند، متفاوت محاسبه خواهد شد.

با کمک سیستم هوشمند مانیتورینگ، حرکت خودروها، خودروهای سرقتی به محض رویت یکی از دوربین‌های کنترلی به صورت کاملا هوشمند شناسایی خواهند شد. اطلاع‌رسانی آخرین وضعیت راه‌ها و اعلام مقررات جدید و یا موقت عبور و مرور از دیگر امکانات سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند است. امکاناتی که با این ارتباطات در مدیریت راه‌های کشور ایجاد می‌شود، به مدیران دولتی و شرکت‌های خصوصی  کمک می‌کند تا مسیرهایی امن و هوشمند برای هموطنان ایجاد کنند. شناسایی رفتارهای پرخطر با استفاده از سیستم‌های ITS و اعمال قانون می‌تواند تغییر جدی در انگاره‌های ایمنی ایجاد کند و از میزان تصادفات جاده‌ای در نوروز ۹۵ بکاهد.

گفتنی است که در چارچوب این طرح ملی قرار است ظرف مدت ۳ سال ۱۸۸۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در ۳۴ هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور نصب و بهره‌‌برداری شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات شرکت نوران ارتباطات در زمینه فراهم‌سازی زیرساخت ارتباطی سامانه کنترل هوشمند ترافیک می‌توانند به سایت این شرکت به آدرس nooran.com  مراجعه کنند.

منبع : اخبار رسمی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. :The-Incredible-Hulk: :Cry: :Afraid: