تعداد کاربران توییتر در ژاپن از فیس‌بوک پیشی گرفت

با اینکه تعداد کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک در سراسر جهان به مراتب بیشتر از توییتر ( Twitter ) می باشد ، اما آمار های جدید نشان می دهد که تعداد کاربران شبکه اجتماعی توییتر در کشور ژاپن از فیس‌بوک ( Facebook ) پیشی گرفته است.

گزارش هایی از سوی توییتر در رابطه با تعداد کاربرانش در خارج از آمریکا منتشر شده و در آن اعلام شده که این شبکه اجتماعی تا پایان سال گذشته میلادی ماهانه ۳۵ میلیون کاربر فعال در سومین اقتصاد بزرگ جهان (ژاپن) داشته و این در حالی است که نسبت به مدت مشابه، تعداد کاربران فعال فیس بوک در هر ماه ۲۵ میلیون نفر بوده است.
پس از این که گزارش سود سه ماهه توییتر نگرانی های سرمایه گذاران در رابطه با توقف رشد کاربران سایت های میکرو بلاگینگ را افزایش داد، این شرکت تعداد کاربرانش در ژاپن را فاش و در هفته گذشته اعلام کرد که در سه ماهه چهارم سال پیش، به مانند سه ماه گذشته، حدود ۳۲۰ میلیون کاربر حداقل یکبار در ماه وارد حساب کاربری خود در این شبکه شده اند.

فیس بوک در پایان سال گذشته ۱٫۵۹ میلیارد کاربر فعال در هر ماه داشت که حدود ۳ درصد بیشتر از سه ماه گذشته است.

به گفته شیلش رائو معاون رئیس آسیا-اقیانوسیه و آمریکای لاتین و بازارهای نوظهور توئیتر در ژاپن، در زمان بسیار کوتاهی میزان استفاده از این شبکه به بیش از ۵ برابر رسید و این در حالی است که این شرکت در سال ۲۰۱۱ کمتر از ۷ میلیون کاربر در ژاپن داشت.

به گفته او مردم پس از استفاده گسترده از این سرویس به عنوان ابزاری برای دریافت اخبار پس از زلزله و سونامی شدیدی که ۵ سال پیش در این کشور رخ داد، به طور مستمر به این شبکه ملحق شدند.

با وجود این پس از این که این شرکت در سال ۲۰۱۳ سهامی عام شد، رشد کاربرانش در سطح دنیا کند شده است. رائو اعلام نکرد که آیا ژاپن تنها کشوری در دنیاست که در آن توئیتر کاربران بیشتری از فیس بوک دارد یا خیر.

منبع:insider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*