تماشا کنید: مقایسه OIS در ویدیو‌های گرفته شده با گلکسی اس ۷ و آیفون ۶ اس پلاس

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 Edge ) که در رویداد بزرگ کنگره‌ جهانی موبایل ( MWC 2016 ) از OIS ( تثبیت کننده‌ی نوری تصاویر ) به همراه یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در عقب خود بهره می‌برند که گفته شده پیکسل‌های آن‌ها ۵۶ درصد از آنچه که در گلکسی S6 دیده بودیم بزرگ‌تر است. حال قصد داریم کیفیت OIS ویدیویی که با گلکسی S7 گرفته شده را با آیفون ۶s Plus مقایسه کنیم. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

روزنه‌ی دوربین گوشی‌های جدید سری گلکسی S7 دارای اندازه‌ی F/1.7 بوده، و سامسونگ گفته که اس ۷ می‌تواند ۹۵ درصد بیشتر از اس ۶ نور را جذب کند. البته این کل ماجرا نیست، زیرا دوربین عقب پرچم‌دار جدید کمپانی کره‌ای از یک سیستم دوگانه فوکوس پیکسل بهره می‌برد که برای اولین بار است در یک گوشی از چنین سیستمی استفاده شده است.

به لطف چنین سیستمی، تمام پیکسل‌ها برای فوکوس استفاده می‌شود که در مدل‌های قبلی تنها ۵ الی ۱۰ درصد از آن‌ها استفاده می‌شد. از نظر تئوری این سیستم می‌تواند فوکوس خودکار مداوم در ویدیو‌ها داشته باشد.

ادغام چنین سیستی با OIS همه را به فکر می‌برد که کیفیت ویدیو‌های ضبط شده با دوربین گوشی جدید سامسونگ آیا آنچه که کمپانی وعده داده مطابقت دارد یا خیر. برای همین موضوع، ما این گوشی را با یکی از بهترین‌های بازار یعنی آیفون ۶ اس پلاس ( iPhone 6s Plus ) که آن هم از OIS بهره می‌برد مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۷ از چه کیفیتی برخوردار است.

هرچند امکان دارد که گلکسی اس ۷ از نظر نرم افزاری هنوز به خوبی ویرایش و تنظیم نشده باشد. با این حال، نظر خود را پس از مشاهده‌ی ویدیو با ما در میان قرار دهید. به نظر شما کدام یک از گوشی‌ها پیروز میدان است؟

منبع: Phonearena