سامسونگ و ساخت چیپ‌های حافظه با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی؛ آیا برای نوت ۶ آماده می‌شود؟

سامسونگ الکترونیکس به طور رسمی اعلام کرده که در حال ساخت اولین چیپ‌های حافظه با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی است که بر پایه‌ی UFS 2.0 ساخته می‌شوند. کمپانی گفته که چیپ‌های جدید می‌توانند عمل‌کرد فوق العاده‌ای را برای موبایل‌ها به ارمغان آوردند. جالب است بدانید که از نظر عمل‌کردی این چیپ جدید از یک SSD SATA کامپیوتر شخصی بهتر عمل می‌کند. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

در حقیقت، سرعت خواندن اطلاعات در این چیپ تا نهایت ۸۵۰ مگابایت بر ثانیه بوده و سرعت نوشتن نیز به ۲۶۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. این یعنی چیپ‌های جدید سامسونگ نسبت به یک کارت حافظه‌ی میکرو اس دی با کیفیت بالا، سه برابر سریع‌‍‌تر است.

محصول جدید سامسونگ که بر اساس تکنولوژی V-NAND ساخته شده، می‌تواند در هر ثانیه ۴۵ هزار داده را  خوانده و ۴۰ هزار داده بنویسد. این یعنی تقریبا ۲ برابر سرعت بالاتری نسبت به نسل قبلی حافظه‌های UFS را می‌توان در چیپ جدید مشاهده کرد.

همانطور که می‌توان حدس زد تماشا و ضبط ویدیوهای ۴K باید برای این چیپ کار ساده‌ای باشد و زیاد بر روی آن فشار وارد نگردد. سامسونگ اشاره کرده که گوشی آینده‌ی این کمپانی از رابط USB 3.0 استفاده خواهد کرد و گفته به لطف چیپ ۲۵۶ گیگابایتی UFS 2.0 ، انتقال یک ویدیوی فول اچ دی ۹۰ دقیقه‌ای تنها ۱۲ ثانیه زمان می‌برد.

به احتمال زیاد گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۶ ( Samsung Galaxy Note 6 ) در شهریور ماه معرفی و عرضه خواهد شد و احیانا نوت ۶ اولین فبلت کمپانی خواهد بود که از چنین چیپی در آن استفاده می‌گردد.

منبع: gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*