تماشا کنید: vivo Xplay 5 سریع‌تر از آیفون ۶ اس کار می‌کند

شاید نام vivo چندان برای کاربران ایرانی شناخته شده نباشد، اما در کشور چین یکی از معروف‌ترین برند‌ها محسوب می‌شود. هرچند، پرچم‌دار این کمپانی با اینکه هنوز عرضه نشده، اما سر و صدای زیادی به پا کرده است. این گوشی که vivo Xplay 5 نام دارد، اولین موبایل جهان است که در آن از ۶ گیگابایت رم استفاده شده.. ذر یک ویدیو سرعت پرچم‌دار این گوشی با آیفون ۶ اس ( iPhone 6S ) مقایسه شد که Xplay 5 به راحتی رقیب خود را شکست داده. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

vivo قرار است در یکم ماه مارس (یازدهم اسفند) ایکس پلی ۵ ( Xplay 5 ) را رونمایی کند که به نظر می‌رسد این گوشی فقط در چین عرضه خواهد شد. کمپانی نیز به شدت در حال تبلیغ این دیوایس در حساب کاربری Weibo خود بوده و ما نیز تاکنون نتایج فوق العاده بنچمارک AnTuTu گوشی را مشاهده کرده‌ایم. آنطور که به نظر می‌رسد این گوشی در مدل‌هایی با رم‌های ۴ و ۶ گیگابایتی وجود خواهد داشت. به تازگی در ویدیویی نیز این گوشی با پرچم‌دار اپل، گوشی آیفون ۶S مقایسه شده که به راحتی رقیب خود را شکست داده است.

در ویدیو سه گوشی نشان داده می‌شوند که یکی از آن‌‌ها آیفون ۶ اس و دو گوشی دیگر نیز متعلق به vivo است. Xplay 5 نیز در میان دو گوشی قرار گرفته. در ویدیو می‌توان مشاهده کرد که پرچم‌دار vivo می‌تواند سریع‌تر اپلیکیشن پیام‌ رسانی را از دو گوشی دیگر باز کند. نکته‌ی دیگری نیز که جلب توجه می‌کند شباهت زیاد رابط کاربری گوشی با سیستم عامل iOS است. در نهایت، با مشاهده ویدیو می‌توان نتیجه گرفت که ترکیب ۶ گیگابایت رم با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ گویا عمل‌کردی فوق العاده خواهد بود.

از دیگر مشخصات سخت افزاری vivo Xplay 5 می‌توان به صفحه‌ی ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۲K و حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی اشاره کرد. البته مشخص نیست که این رم EMMC است یا UFS. این گوشی در زمان عرضه از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید استفاده خواهد کرد. در عقب پرچم‌دار vivo نیز از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، و در جلوی آن از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده شده. جالب است بدانید که Xplay 5 از صفحه‌ی منحنی دو طرفه مانند گوشی گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 Edge ) استفاده می‌کند.

منبع: Phonearena