عرضه نشدن Oculus Rift برای مک

پالمر لاکی دلیل عرضه نشدن Oculus Rift برای مک را توضیح می‌دهد

در میان هدست‌های واقعیت مجازی، به جرات میتوان گفت که Oculus Rift با اختلاف زیادی بر رقبای خود برتری دارد. چندی پیش دلایل برتری این هدست VR محبوب را در مقاله‌ای جامع بررسی کردیم. اما یکی از محدودیت‌های این هدست، این است که کاربران اپل نمی‌توانند از آن بر روی کامپیوترهای دارای سیستم عامل مک استفاده کنند. موسس کمپانی واقعیت مجازی Oculus VR صحبت جالبی در این باره داشته است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

پالمر لاکی (Palmer Luckey) موسس جوانی که با نبوغ خود، برند Oculus را این روزها بر سر زبان‌ها انداخته است، در پاسخ به سوال خبرنگاران که چه زمانی کاربران سیستم عامل مک هم می‌توانند از  هدست‌های Oculus Rift استفاده کنند، گفته است: “این موضوع کاملا به اپل بستگی دارد؛ هروقت که آنها بتوانند یک سیستم کامپیوتری خوب بسازند!”

البته اشاره‌ی پالمر بیشتر بر روی مشخصات گرافیکی و پردازشگر گرافیکی مورد استفاده‌ی اپل در ساخت مکبوک و کامپیوترهای All in One خود (آی‌مک) است. سیاست اپل به گونه‌ای است که به جای استفاده از GPU های قدرتمند و محبوب این روزها، هنوز هم از پردازنده‌های گرافیکی اینتل استفاده می‌کند و این موضوع همواره مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است.

maxresdefault

پالمر در ادامه میگوید:

“شما می‌توانید یک مک پروی ۶ هزار دلاری را تهیه کنید که از چیپست‌های AMD FirePro D700 بهره می‌برد. اما حتی این هم نمی‌تواند مشخصات گرافیکی مورد نیاز ما را تامین کند. بنابراین اگر آنها مشخصات سخت‌افزاری خود را بالا ببرند، ما خیلی دوست داریم که سیستم عامل مک را هم پشتیبانی کنیم؛ اما مشکل اینجاست که چنین چیزی هنوز عملی نشده است.”

بنابراین کاربران مک اگر می‌خواهند از Oculus Rift بر روی سیستم‌هایشان لذت ببرند، باید تقاضاهایشان را نزد اپل مطرح کنند. حتی پیشرفته‌ترین مدل‌های مک نیز نمی‌توانند نیازهای گیمینگ را برآورده کنند و این موضوع باعث چنین محدودیت‌هایی هم می‌شود.

منبع: engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*