آیفون 5SE میتواند نیاز کاربران به دیوایس کوچکتر را تامین کند

آیفون ۵SE می‌تواند نیاز کاربران به دیوایس کوچک‌تر را تامین کند

اگر بخواهیم متوسط سایز صفحات تاچ‌اسکرین اسمارت‌فون‌های امروزی را با دو سال پیش مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این اندازه حدود یک تا دو اینچ افزایش پیدا کرده است. اما آیا واقعا این بدین معناست که همه‌ی کاربران امروزی، صفحات بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند؟ مطمئنا اینطور نیست و هنوز هم تعداد زیادی از کاربران دوست دارند دیوایس‌شان را با یک دست کنترل کنند و براحتی از آن استفاده کنند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

خود من شخصا وقتی یک موزیک‌ویدیوی‌ HD را در اسمارت‌فون ۵ اینچی دوستانم تماشا می‌کنم، مطمئنا لذت بیشتری می‌برم؛ اما در آخر وقتی که به خودم رجوع می‌کنم، متوجه می‌شوم که هنوز هم دلم در گروی تاچ‌اسکرین ۴ اینچی مانده است و دوست دارم یک دیوایس نقلی داشته باشم که به نظرم بسیار هم “خوش‌دست‌تر” است.

کمپانی‌های بزرگ نظیر سامسونگ، سونی و اپل در طور سال دیوایس‌های متعددی را تحویل بازار می‌دهند که طراحی بیشتر آنها از سلیقه‌ی عموم کاربران الهام گرفته شده است. اپل نیز تا دو سال پیش توانسته بود دربرابر افزایش سایز صفحه‌ی آیفون مقاومت کند، اما با عرضه‌ی آیفون ۶، نشان داد که بالاخره تسیلم خواست کاربران شده است و از آن به بعد بود که دیوایس‌های ۴ اینچی از سیاست کاری اپل خارج شدند.

آیفون 5SE میتواند نیاز کاربران به دیوایس کوچکتر را تامین کند

وقتی چنین تصمیمات مهمی در یک کمپانی انجام می‌گیرد و محصولات از یک نقطه به بعد، تغییرات عمده ای در طراحی دریافت می‌کنند، معمولا جاهای خالی در بین خط تولید پیش می‌آید که باعث می‌شود تعدادی از کاربران، دیگر دیوایس‌های جدید را خریداری نکنند. در واقع وقتی تغییر سایز انجام می‌شود و اندازه‌ها به ۴.۷ و ۵.۵ اینچ افزایش می‌یابند، بسیار از کاربرانی که همواره با دیوایس‌های ۴ اینچی کار کرده‌اند و از آن رضایت دارند، از روند خرید خارج می‌شوند و آیفون‌های جدید را خریداری نمی‌کنند.

آیفون ۵SE می‌تواند این جای خالی را پر کند

بدون شک اپل هم با تحلیل‌های اقتصادی دقیق خود، متوجه این ریزش شده و تلاش می‌کند آنرا برطرف سازد. نتیجه هم می‌شود عرضه‌ی یک دیوایس ۴ اینچی دیگر با مشخصاتی نزدیک به پرچمداران بزرگ‌تر. البته این اتفاق چندان هم عجیب و بی‌سابقه نیست و پیشتر، سامسونگ با عرضه‌ی گلکسی اس ۵ مینی (در کنار گلکسی اس ۵) و اچ تی سی با عرضه‌ی وان مینی ۲ (محصول کوچک شده‌ی One M8) این حرکت هوشمندانه را انجام داده بودند.

درواقع اپل با عرضه‌ی یک محصول به نام آیفون ۵SE با ویژگی‌های طراحی محبوب (در اینجا تاچ اسکرین ۴ اینچی) و با مشخصات سخت‌افزاری جدید (قطعات نزدیک به آیفون ۶ اس) کاری می‌کند تا کسانی که هنوز آیفون‌های جدید را خریداری نکرده‌اند، بار دیگر به آغوش اپل استور برگردند و اینبار نگویند “این را خریدم به خاطر اینکه نمی‌توانم هزینه‌ی ورژن‌های جدیدتر آنرا پرداخت کنم” بلکه بگویند ” این را خریدم به خاطر اینکه سایز صفحه‌ی کوچکتر آن برای من مناسب‌تر است”.

آیفون 5SE میتواند نیاز کاربران به دیوایس کوچکتر را تامین کند

این استراتژی یعنی شما هیچ بهانه‌ای را برای مشتری‌های قدیمی باقی نگذارید و آنها با خود فکر خواهند کرد که “حالا که این آیفون با سلیقه‌ی من جور در می‌آید، پس چرا پول بیشتری را جمع نکنم و آنرا نخرم؟” و این یعنی افزایش مشتری و افزایش درآمد.

بعد از این تحلیل باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اپل این اسمارت‌فون مرموز را طی هفته‌های آینده رونمایی خواهد کرد و آیا آیفون ۵SE می‌تواند نیاز این دسته از کاربران را تامین کند و منجر به افزایش سود مالی برای اهالی کوپرتینو شود یا خیر.

منبع: SLASHGEAR

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*