ایرانسل با سرمایه گذاری های هنگفت به اینترنت اشیا وارد می‌شود

ایرانسل چند روز پیش در سالن همایش‌های کتابخانه ملی مراسمی را ترتیب داد و مدیرکل کسب‌وکار سازمانی این شرکت همایشی را در جهت آشنایی اذهان عمومی با خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اینترنت اشیا (IoT) برگذار نمود. این نخستین همایشی بود که ایرانسل در جهت اینترنت اشیا برگذار کرد و طی آن از آینده کسب‌وکار و اهمیت این فن‌آوری گفت.

ایرانسل برنامه‌هایی برای اینترنت اشیا و خدمات دستگاه به دستگاه پرداخت دارد و به همین دلیل، فرجود لازم دانست تا با مهم بر شمردن این خدمات، از آینده‌ی ایرانسل در جهت تبدیل شدن به شریک اصلی سازمان ها برای افزایش بهره‌وری کسب‌وکار با استفاده از راهکار‌های سازمانی خبر دهد.

مدیرکل کسب‌وکار سازمانی ایرانسل طی این رویداد از محصولاتی نظیر تلفن همراه سازمانی، خدمات دیتای سازمانی، شبکه امن اختصاصی، خدمات دستگاه به دستگاه و… نام برد. وی همچنین با مقصود شرح روند توسعه و گسترش زیر ساخت اینترنت اشیا گفت: ” ایرانسل آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف با شرکت‌های توانمند جهت ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیا همکاری کند. “

فرجود با تکیه بر این اینکه اینترنت اشیا اهمیت ویژه‌ای در آینده کسب‌و‌کار ها خواهد داشت، از فرصت‌های متعددی جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها برای سازمان‌ها و شرکت‌ها یاد کرد و اشاره‌ای به ایجاد مدل‌های جدید کسب‌وکار داشت. وی همچنین با ذکر در صورت عدم هماهنگی سازمان ها با IoT، از جمله‌ی ” کسب و کار آنها به شدت مورد تهدید قرار می‌گیرد ” استفاده نمود.

ایرانسل اپراتور ها را عامل اصلی در تشکیل اکو سیستم اینترنت اشیا و فراهم آوردن زیر ساخت و بستر ارتباطی، دسترسی به بازار مشتریان، ایجاد بستر های همکاری، و تعامل بخش های مختلف می‌داند. فرجود در همین رابطه افزود: ” کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند در نهایت باید بتوانند از کلان داده (Big Data) به دست آمده بهره‌برداری کنند.”

معاون بازاریابی این شرکت، در بخش دیگری از همایش برگذار شده، بر نقش مهم اپراتورها در گسترش  اینترنت اشیا و خدمات دستگاه به دستگاه تاکید کرد و از تاثیر آنها بر تولید فرصت‌های رشد اقتصادی و پیشرفت شاخص های اجتماعی گفت. وی در ادامه صبحت هایش برای تشریح روندهای جهانی دیتا اظهار کرد: “در سال ۲۰۰۰ میلادی یک میلیارد خانه با خطوط تلفن ثابت به هم متصل شدند و در سال ۲۰۱۵ ارتباط ۷.۲ میلیارد نفر با خطوط تلفن همراه برقرار شد. همچنین در سال ۲۰۰۸ تعداد اشیای متصل به اینترنت بر تعداد جمعیت کره زمین فزونی یافت و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۵۰ میلیارد دستگاه به صورت بی‌سیم به هم متصل شوند.”

همچنین در این همایش از نقش کلیدی خدمات دستگاه به دستگاه در ارائه خدمات دولت همراه یاد شد. معاون این شرکت در جمع حضار به سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی ایرانسل برای راه‌اندازی سامانه مرتبط اشاره کرد و گفت: “سامانه M2M شرکت ایرانسل یک سامانه جامع و یکپارچه با تمامی اجزای اصلی شبکه است که بر بستر ارتباط امن پهن‌باند توسعه یافته و امکان اتصال انواع شرکت‌ها و سازمان‌ها به آن فراهم است”

معاون حوزه بازاریابی ایرانسل از پیش‌بنیی ها در خصوص فروش بیش از هزار میلیارد کالاهای هوشمند در سال ۲۰۱۶ گفت و بر همین اساس، اشارتی به وجه‌ مهم اینترنت اشیا در ایجاد فرصت های جدید اقتصادی، افزایش بهره‌وری صنایع مختلف، بهبود بازار مصرفی، فرصت های جدید کسب کار و ایجاد فرصت های شغلی نو، انجام داد.

وی در بخشی از صحبت هایش مستقیما به اثرات این فن‌آوری در جامعه اشاره کرد که شامل بهبود خدمات شهری و خدمات اجتماعی، حمل و نقل هوشمند، سلامت هوشمند و امنیت عمومی می‌شد.

طبق تایید بخش روابط عمومی ایرانسل، همایش شرح داده شده با هدف معرفی جدیدترین کاربرد های این خدمات برای شرکت‌ها، سازمان ها و فعالان حوزه فن‌آوری در تاریخ ۱۶ اسفند ۹۴ برگذار گردید.

منبع: aftabnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. آقا من متوجه نمیشم اشیا یعنی چی؟
    فقط بگید با این کار سرعت نت میره بالا؟