سیستم های تشخیص اثر انگشت گوشی ها به راحتی جعل می شود !

محققان دانشگاه ایالتی میشیگان (Michigan State University)، به این باور رسیدند که هکر ها به راحتی و با ترفندهایی ساده می‌توانند با جعل اثر انگشت، به حریم شخصی کاربران گوشی های هوشمند مجهز به این سخت افزار، نفوذ کنند. طبق این گزارش، سامسونگ گلگسی اس ۶ (Samsung Galaxy S6) و هوآوی آنر ۷ (Huawei Honor 7)، نفوذپذیر ترین اسمارت فون ها از طرف حسگر اثر انگشت هستند. با گجت نیوز همراه باشید.

بنا بر این مطالعات، هکر های چینی توانسته اند به وسیله یک پرینتر جوهر افشان به همراه کارتریج آن به علاوه یک زر ورق ساده (و البته کمی سحر و جادو!) به این گوشی های نفوذپذیر، از طریق جعل حسگر اثر انگشت، نفوذ کنند. لازم به ذکر است که کاغذ های استفاده شده توسط این هکران از جمس AgIC بوده‌اند.

شرکت AgIC، یک کمپانی مستقل در کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۴ به کمک Kickstarter به روی کار آمد. این شرکت کاغذ هایی تولید می‌کند که کاربران با استفاده از یک پرینتر ساده و به علاوه‌ی این کاغذ ها می‌توانند یک تخته مدار الکتریکی را پرینت بگیرند. سودجویان با سوء استفاده از این کاغذ های نوآورانه توانستند از سد حسگر های اثر انگشت عبور کنند و صدها قربانی را تحویل شرکت های بزرگی چون سامسونگ و هوآوی دهند. برای هک کردن این حسگر لازم است تا تصویری واضح از اثر انگشت جامانده قربانی روی سطحی صاف مثل شیشه داشته باشیم، سپس با اسکن آن در کامپیوتر، آن را بر روی این ورق های مخصوص پرینت بگیریم. بعد از آن به سادگی هر چه تمام‌تر برگه AgIC پرینت شده را در مقابل این حسگر های بیومتریک قرار داده و شاهد باز شدن قفل گوشی می‌شویم.

لازم است که ورق پرینتر گرفته شده کاملا سالم باشد و هیچ خط و خش مشهودی روی آن وجود نداشته باشد. این حسگر های اثر انگشت دو بعدی، تا به حال عملکرد چندان خوبی نداشته‌اند و مشکلات زیادی برای کاربران به وجود آوردند. شرکت های بزرگی چون Samsung و Apple باید به فکر حسگر هایی با شاخصه های سه بعدی (۳D) باشند. البته نباید انتظار آن را داشته باشید که احتمال نفوذ به این حسگر ها به صفر برسد.

منبع: Android Headlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*