نگاهی به امکانات جدید در آخرین آپدیت واتس اپ

پیام رسان واتس اپ از آن پیام رسان های محبوبی است که از لحاظ معروفیت چیزی کمتر از پیام رسان هایی همچون وایبر یا تلگرام ندارد. معمولا امکانات متنوعی در به روز رسانی های مختلف به این برنامه اندروید اضافه میشود که در خور توجه هستند. آخرین به روز رسانی این پیام رسان در تاریخ ۲ مارس سال جاری (حدودا یک هفته پیش) بوده است. برای دانلود واتس آپ میتوانید به هر اپ استوری که میشناسید مراجعه کنید. این برنامه به قدری معروف است که بعید است اپ استوری آن را نداشته باشد. در زیر به بررسی مختصر امکانات جدیدی که به این پیام رسان اضافه شده میپردازیم.

اولین امکانی که جدیدا به واتس اپ اضافه شده است امکان کپی کردن یک لینک با نگه داشتن انگشت روی آن و بعد انتخاب گزینه کپی است. قبل از این اگر میخواستید لینکی را در پیامی کپی کنید مجبور بودید کل پیام را کپی کنید و بعد قسمت های دیگر پیام غیر از لینک را حذف کنید. تب جدیدی نیز به صفحه فایل های چند رسانه ای در یک چت اضافه شده که حاوی پیشینه ای از تمام فایل های چند رسانه ای است که در یک چت گروهی یا شخصی به اشتراک گذاشته شده اند. امکان جدید دیگری که به این پیام رسان اضافه شده امکان پاک کردن یک چت با توجه به بازه زمانی است. سابقا اگر میخواستید چتی را پاک کنید کل آن را باید پاک میکردید ولی الان میتوانید مثلا فقط چت هایی را پاک کنید که قدیمی تر از ۳۰ روز، ۶ ماه و … هستند.

اگر قبلا با دانلود اینستاگرام یا دانلود تلگرام با این برنامه ها آشنایی داشته باشید مشکل زیادی در کار با واتس اپ نخواهید داشت چون از لحاظ محیط تقریبا شبیه به هم هستند. اخیرا توسعه دهندگان این پیام رسان بیش از ۱۰۰ شکلک اموجی در دسته بندی های چراغ، پرچم، فوتبال و نوشیدنی ها را نیز به آن اضافه کرده اند تا چیزی کمتر از پیام رسان های دیگر نداشته باشد. شما حتی می توانید از چت هایتان و تمام فایل هایی که به اشتراک گذاشته اید نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را در گوگل درایو ذخیره کنید. اجازه های دسترسی مختص اندروید ۶.۰ نیز در این پیام رسان دیده میشود. به عنوان مثال پیام رسان به جای آنکه همواره به میکروفون دسترسی داشته باشد فقط وقتی به آن احتیاج است از شما برای این دسترسی اجازه می گیرد.

ستاره دار کردن پیام ها هر چند قابلیتی نیست که به تازگی به واتس اپ اضافه شده باشد ولی جزء قابلیت های خوب آن است. اگر با جی میل کار کرده باشید با این قابلیت آشنایی دارید. شما اگر بخواهید پیام مهمی را نشان دار کنید تا بعدا به آن دسترسی آسان تری داشته باشید میتوانید از این قابلیت استفاده کنید. برای ستاره دار کردن یک پیام کافی است انگشت تان را برای چند لحظه روی آن نگه دارید و بعد گزینه ستاره را انتخاب کنید. از دیگر قابلیت های نه چندان جدید ولی قابل توجه در واتس اپ امکان تغییر وضعیت یک پیام به “خوانده شده” بدون نیاز به باز کردن آن است. شما حتی میتوانید وضعیت پیام های خوانده شده را به “خوانده نشده” تغییر دهید. کافی است فقط انگشت تان را روی پیام نگه دارید و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.