ناسا ماموریت سفر به مریخ را تا ماه مه سال ۲۰۱۸ به تعویق انداخت

ماموریت بزرگ بعدی ناسا برای سفر به مریخ رسما تا دو سال و دو ماه دیگر به تعویق افتاد؛ بر همین اساس ناسا در نظر دارد تا ماموریت InSight را که قرار بود در ماه جاری  یک کاوشگر جدید به مریخ بفرستد، تا سال ۲۰۱۸ و تاریخ ۵ مه به تاخیر بیاندازد. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

ناسا با تغییر زمان پرواز، تاریخ دقیق فرود این کاوشگر را ۲۶ نوامبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است. در ابتدای کار، ماموریت مذکور قرار بود در ماه جاری صورت گیردT اما ظاهرا به دلیل ایجاد مشکلاتی فنی که به نشت محفظه خلا مربوط می‌شد، این ماموریت چند سال به تعویق افتاده است. تمرکز اصلی این ماموریت در اکتشاف اعماق سیاره سرخ خواهد بود، که کمک می‌کند پژوهشگران از چگونگی تشکیل سیارات سنگی درک بهتری پیدا کنند.

رئیس هیئت علمی ناسا، جان گرانسفلد امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

اهداف علمی InSight قانع کننده است؛ ناسا و CNES ( آژانس فضایی فرانسه ) در نظر دارند تا بر چالش ها فنی غلبه کنند. برای دهه‌هاست که تلاش به جهت درک قسمت درونی مریخ، هدف اصلی دانشمندان بوده است. ما برای آغاز این ماموریت در سال ۲۰۱۸ بسیار هیجان‌زده هستیم.

طبق توضیحات ناسا، زلزله‌سنج InSight برای کار به یک محظه‌ی خلا مانند محتاج است تا برای اندازه‌ گیری به مقدار کافی حساس باشد. حال به نظر می‌رسد که حفره‌ای در این بخش یافت شده و ناسا برای تکمیل آن، پروژه را تا دو سال به عقب انداخته است. مقدار هزینه‌ای که در این تاخیر دو ساله صرف خواهد شد هنوز مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که در ماه اوت، ناسا نخستین برآورد‌ها را منتشر کند.

منبع: engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*