تحقیقات نشان از استفاده‌ی ۶۸ درصدی کاربران اسمارت‌فون‌ها از سرویس‌های استریم موسیقی دارد

تحقیقات نشان از استفاده‌ی ۶۸ درصدی کاربران اسمارت‌فون‌ها از سرویس‌های استریم موسیقی دارد

سرویس‌های استریم موسیقی به صورت آنلاین، امروزه جای خود را به خوبی در سبد خرید کاربران اسمارت‌فون‌ها باز کرده‌اند. این سرویس‌ها از گذشته سریع‌تر، ارزان‌تر و محبوب‌تر شده‌اند و آرشیو کامل‌تری را در بر می‌گیرند. استفاده از این سرویس‌ها به حدی رایج شده است که دیگر کمتر کسی از آرشیو‌های موسیقی بر روی حافظه‌ی خود گوشی استفاده می‌کند؛ اما آیا آمار دقیق این استفاده مشخص شده است؟ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

براساس نتیجه‌ی تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده است، حدود ۶۸ درصد از کاربرانی که یک اسمارت‌فون دارند، به طور روزانه از حداقل یکی از سرویس‌های استریم موسیقی استفاده می‌کنند و به طور آنلاین، موزیک گوش می‌دهند. این تحقیقات که از سوی موسسه‌ی تحقیقاتی Parks Associates صورت گرفته است، بر روی کاربران ایالات متحده انجام گرفته است اما با توجه به گستردگی جامعه‌ی آماری کشور آمریکا، می‌توان آنرا به رفتار کاربران در اکثر کشورهای جهان تعمیم داد.

تحقیقات Parks همچنین نشان می‌دهد که این دسته از کاربران، روزانه به طور متوسط حدود ۴۵ دقیقه از سرویس‌های استریم موسیقی بهره می‌برند. همچنین در این بررسی‌ها مشخص شده است که درصد استفاده‌ی کاربران از این سرویس‌ها از طریق اینترنت موبایل و خط های ثابت، درحال تغییر است و محبوبیت سرویس‌های موبایل بین کاربران درحال افزایش است.

هری وانگ (Harry Wang)، مدیر اجرایی بخش تحقیقات در زمینه‌ی موبایل و سلامتی موسسه‌ی Parks در ادامه‌ی صحبت‌هایش می‌گوید:

“سرویس Amazon Prime Music محبوب‌ترین سرویس استریم موسیقی بین کاربرانی است که در خانه‌شان از اینترنت با پهنای باند بالا استفاده می‌کنند. این محبوبیت به خاطر شامل شدن این سرویس استریم در سرویس Amazon Prime است. “

تحقیقات نشان از استفاده‌ی ۶۸ درصدی کاربران اسمارت‌فون‌ها از سرویس‌های استریم موسیقی دارد

وانگ همچنین خاطرنشان می‌کند که جنگ بین سرویس‌های استریم موسیقی به صورت آنلاین درحال شدت گرفتن است و با وارد شدن کمپانی‌های بزرگ و قدرت‌طلب نظیر اپل به این صنعت، عرصه بر دیگر رقبا هر روز تنگ‌تر و باقی ماندن در میدان رقابت سخت‌تر میشود. این موضوع باعث می‌شود کمپانی‌های بزرگ، سعی کنند سرویس‌های خود را به صورت مالتی پلتفرم و ترکیب شده با دیگر سرویس‌ها، به کاربران خود پیشنهاد کنند.

جالب است بدانید که کاربران آیفون از کاربران دیگر اسمارت‌فون‌ها (در تمام سیستم عامل‌ها) استریم بیشتری را پخش می‌کنند و حجم موسیقی استریم شده در سیستم عامل آی او اس از تمام رقبا بیشتر است و این می‌تواند در آینده به یک برگ برنده برای اپل تبدیل شود (زیرا هنوز خیلی از کاربران آیفون از سرویس اپل موزیک استفاده نمی‌کنند و رقبایی مثل اسپاتیفای هنوز هم محبوبیت بالایی دارند).

در انتهای این گزارش نیز آمده است که ۷۵ درصد کاربران دو اپراتور T-Mobile و Sprint به طور روزانه از سرویس‌های استریم موسیقی استفاده می‌کنند درحالی که این مقدار در اپراتور Verizon، حدود ۶۶ درصد است.

منبع: TECH2

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*