Entrim 4D، هدست واقعیت مجازی سامسونگ که بعد جدیدی را به تجربه‌ی کاربران اضافه می‌کند

Entrim 4D، هدست واقعیت مجازی سامسونگ که بعد جدیدی را به تجربه‌ی کاربران اضافه می‌کند

فراگیر شدن بازار هدست‌های واقعیت مجازی و افزایش روزافزون محبوبیت این گجت‌های پوشیدنی، باعث شده است سامسونگ هم دست بکار شود و محصول جدیدی را معرفی کند. طی یک رویداد در سایت South by Southwest که دیروز برگزار شد، سامسونگ سه محصول جدید را معرفی کرد: یکی اپلیکیشن جالب Hum On!، دیگری شبکه‌ی اجتماعی Waffle و آخری یک هدست واقعیت مجازی به نام Entrim 4D. در ادامه با بررسی این محصولات در گجت نیوز همراه باشید.

هدست واقعیت مجازی Entrim 4D همان‌طور که از نامش مشخص است قرار است بعد جدیدی را به تجربه‌ی کاربران از دنیای واقعیت مجازی اضافه کند: بعد حس! این هدست یکی از محصولاتی است که در آزمایشگاه‌های C-Labs سامسونگ توسعه یافته است و قرار است کاری کند تا کاربران تجربه‌ی واقعی‌تری از یک محتوای واقعیت مجازی داشته باشند و درواقع آن محتوا را به صورت فیزیکی حس کنند.

Entrim 4D، هدست واقعیت مجازی سامسونگ که بعد جدیدی را به تجربه‌ی کاربران اضافه می‌کند

Entrim 4D که هنوز هم درحال توسعه است، تجربه‌ی کاربران را از دیدن و شنیدن فراتر می‌برد و به آنها این امکان را می‌دهد که حرکات و جابجایی های محتوای درحال پخش را با بدن خود حس کنند و نسبت به آن واکنش نشان دهند. این کار از طریق ارسال پالس‌های الکتریکی به صورت سیگنال‌های بسیار ضعیف صورت می‌گیرد و این سیگنال‌ها به سمت گوش فردی که هدست را پوشیده است، ارسال می‌شوند.

در ویدیوی زیر می‌توانید تفاوت استفاده از هدست Entrim 4D رابا هدست‌های معمولی در عمل مشاهده کنید. فردی که در سمت چپ است، یک هدست Entrim 4D را پوشیده است و نسبت به فردی که در سمت راست نشسته است، تجربه‌ی واقعی‌تری را حس می‌کند:


شبکه‌ی اجتماعی Waffle؛ توسعه‌ی محتوا با همکاری یکدیگر

شبکه‌ی اجتماعی Waffle؛ توسعه‌ی محتوا با همکاری یکدیگر

این پلتفرم اجتماعی از ساختار شیرینی‌های وافل الهام گرفته است. این شیرینی‌ها از پنجره‌های کوچکی تشکیل شده‌اند که به صورت بلوک-بلوک در کنار هم قرار گرفته‌اند. در شبکه‌ی اجتماعی Waffle نیز کاربران محتوای مورد نظرشان را ارسال می‌کنند و دیگر کاربران (احتمالا دوستان و افراد تایید شده) می‌توانند محتوای مورد نظر خود را به آن اضافه کنند و محتوای قبلی را تکمیل کنند.

در نهایت نیز این قطعات در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و یک محتوای نهایی را می‌سازند: محتوایی که توسط چندین نفر تولید شده است! در ویدیوی زیر یکی از کاربردهای این شبکه در عمل نشان داده شده است. در این ویدیو قرار است برای فردی یک محتوای تبریک تولد ارسال شود. این محتوا از یک تبریک متنی آغاز می‌شود و دیگر دوستان داخل شبکه هم تصاویری از کیک و خودشان را به وافل مورد نظر اضافه می‌کنند و درنهایت یک تبریک جذاب شامل چندین تصویر و متن برای فرد مورد نظر ارسال می‌شود.

ویدیوی عملکرد شبکه‌ی وافل را می‌توانید در زیر تماشا کنید:


نرم افزار Hum On!؛ شما بخوانید تا نرم افزار برایتان موزیک بسازد!

نرم افزار Hum On!؛ شما بخوانید تا نرم افزار برایتان موزیک بسازد!

محصول آخر، یک نرم افزار جالب است که هنوز در مرحله‌ی بتا قرار دارد. Hum On! یک نرم افزار هوشمند تشخیص ملودی و ریتم است. برای ساخت یک ریتم یا ملودی کافی است نرم افزار را باز کنید و ضبط صدا را آغاز کنید، حالا هر ملودی و یا ریتمی که در ذهن‌تان است را بخوانید و ضبط را به پایان برسانید. از اینجا به بعد را نرم افزار برعهده می‌گیرد و ریتم خوانده شده توسط شما را به نوت های موسیقی تبدیل می‌کند.

بعد از آن شما می‌توانید ریتم تبدیل شده را ویرایش کنید، آنرا به سبک‌های مختلف موسیقی نظیر راک، کلاسیک و R&B تبدیل کنید و افکت‌های صوتی جالبی را به آن اضافه کنید. در ویدیوی زیر می‌توانید عملکرد این نرم افزار را مشاهده کنید و ببینید چطور یک ریتم ساده که توسط کودکی خوانده می‌شود، به یک ملودی براساس نوت‌های موسیقی تبدیل شده و به آسانی ویرایش میشود.

ویدیوی عملکرد نرم افزار Hum On! را در زیر مشاهده کنید:


منبع: AndroidHeadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*