فاکس‌کان خرید کمپانی شارپ را به تاخیر انداخته است

فاکس‌کان خرید کمپانی شارپ را به تاخیر انداخته است

کمپانی شارپ یکی از آن شرکت‌هایی است که به‌خصوص برای ما ایرانی‌ها، حس نوستالژیک خاصی را ایجاد می‌کند. خیلی از خانواده‌های آسیایی و ایرانی برای اولین بار از طریق نمایشگرهای این کمپانی ژاپنی بود که با مفهوم تلویزیون و تماشای برنامه‌های تصویری آشنا شدند. اما احتمالا خیلی از شما اطلاع نداشته باشید که وضع مالی این کمپانی اصلا خوب نیست و قرار است توسط غولی به نام فاکس‌کان خریداری شود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

کمپانی شارپ یک شرکت ژاپنی است و مانند اکثر کمپانی‌های ژاپنی، محصولات با کیفیتی را تولید می‌کند. اما طی سال‌های اخیر، شرکت‌های ریز و درشتی در کشور چین روی کار آمده‌اند و وارد صنعت ساخت نمایشگر و مانیتور شده‌اند. تا یکی دو سال پیش اوضاع بهتر بود و کیفیت بالای تولیدات شارپ می‌توانست تقریبا اکثر خریداران را قانع کند که از محصولات این ژاپنی کهنه کار استفاده کنند.

قیمت‌های ارائه شده توسط کمپانی‌های چینی چندین برابر پایین‌تر از محصولات شارپ بود اما باز هم کیفیت بالا، خریداران را جذب می‌کرد. مشکل اصلی از جایی آغاز شد که کمپانی‌های چینی هم شروع به افزایش دادن کیفیت محصولات خود کردند آن‌هم با قیمتی تقریبا مشابه قبل. اینجا بود که نیروی کار و مواد اولیه‌ی ارزان قیمت در چین، توان رقابت را از شارپ گرفت و این کمپانی دیگر نتوانست در میدان رقابت باقی بماند.

چندی قبل و بعد از مدت‌ها کشمکش، کمپانی شارپ با پیشنهاد فاکس‌کان مواجه شد و سرمایه‌گذاران و مدیران ارشد این کمپانی تصمیم گرفتند آنرا به فاکس‌کان بفروشند. بعد از صحبت‌های اولیه، مسئولان فاکس‌کان مدتی را فرصت گرفتند تا تمام ابعاد این معامله را بررسی کنند و وضعیت دقیق شارپ را از نظر مالی و اداری زیر نظر داشته باشند. به عبارتی آنها می‌خواستند متوجه شدون دقیقا دارند چه چیزی را می‌خرند.

Sharp-Foxconn-oki-1200x816

این فرصت قرار بود در هفته‌ی جاری به پایان برسد و قرارداد فروش به صورت نهایی امضا شود. اما طبق اخباری که به بیرون درز کرده و توسط خبرگزاری رویترز منتشر شده است، این قرارداد به مشکل خورده و امضای آن در این هفته صورت نخواهد گرفت. دلیل این تاخیر هم این است که در اسناد مالی شارپ، بدهی‌های پرداخت نشده‌ای از حساب‌های قدیمی پیدا شده که فاکس‌کان را با تردید روبرو کرده است.

فاکس‌کان اعلام کرده است که منتظر جواب حساب‌داران و کارشناسان مالی شارپ است تا آنها این بدهی‌ها را تایید کنند. همچنین یکی از سخن‌گویان شارپ طی صحبتی با خبرنگاران اعلام کرده است که منابع دو کمپانی به طور مشترک درحال همکاری بر روی این موضوع هستند تا هرچه سریع‌تر به توافق دست پیدا کنند؛ البته او هیچ تاریخی را برای امضای قرارداد به رسانه‌ها اعلام نکرده است.

گفتنی است که در پی انتشار این اخبار، ارزش سهام شارپ حدود ۹ درصد کاهش یافته است و سهام‌داران این کمپانی از وضع آینده نگران شده‌اند. کارشناسان فاکس‌کان ابهاماتی نیز درباره‌ی میزان درآمد شارپ در سه ماهه ی اخیر داشته‌اند که مدیران شارپ در این باره اعلام کرده‌اند که در سال مالی منتهی به ماه مارس، درآمد مورد انتظار این کمپانی ۱۰ میلیارد ین (۸۸ میلیون دلار) بوده است.

فاکس‌کان خرید کمپانی شارپ را به تاخیر انداخته است

جالب است بدانید که کمپانی شارپ علیرغم تمام مشکلات اخیری که در بازار داشته است، ارزش بالایی دارد و حدود ۶ میلیارد دلار ارزش مالی دارد. در صورت نهایی شدن قرار داد فروش، این معامله به گران‌ترین معامله‌ای تبدیل می‌شود که در آن یک شرکت ژاپنی توسط یک شرکت خارجی خریداری شده است.

منبع: AndroidHeadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*