DxOMark اعلام کرد؛ گلکسی اس ۷ اج بهترین دوربین را دارد

حال که گوشی سامسونگ گلکسی اس ۷ اج ( Samsung Galaxy S7 Edge ) عرضه شده، محققین آزمایشگاه DxO سریعا به سراغ این تاژه وارد رفته اند تا با معیارهای خود، کیفیت دوربین عقب گلکسی S7 Edge را بسنجند. با توجه به نتایج اعلام شده نیز گویا پرچم‌دار جدید کمپانی کره‌ای توانسته دو گوشی گلکسی اس ۶ اج پلاس ( Galaxy S6 Edge Plus ) و سونی اکسپریا زد ۵ ( Xperia Z5 ) را از جایگاه خود به زیر کشیده و به عنوان دارنده‌ی برترین دوربین در میان تلفن‌های هوشمند انتخاب شود. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

DxOMark اعلام کرد؛ گلکسی اس ۷ اج بهترین دوربین را دارد ۲گلکسی اس ۷ اج توانسته به مجموع امتیاز ۸۸ دست یابد، که بالاترین امتیازی‌ست که یک گوشی توانسته کسب کند، و یک امتیاز جلوتر از دو گوشی ذکر شده است که توانسته بودند به مجموع امتیاز ۸۷ برسند. حال در جایگاه سوم، گوشی گلکسی نوت ۵ ( Galaxy Note 5 ) و گلکسی اس ۶ اج ( Galaxy S6 Edge ) با کسب ۸۶ امتیاز به‌صورت مشترک قرار گرفته اند. آیفون ۶ اس پلاس ( iPhone 6S Plus )، نکسوس ۶ پی ( Nexus 6P )، و موتورولا دروید توربو ۲ ( Motorola Droid Turbo 2 ) نیز با ۸۴ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارند.

آنچه که باعث شده گلکسی اس ۷ اج بتواند در تست‌های DxO بدرخشد لنز‌ آن است که می‌تواند حتی در شرایطی که نور محیط بسیار بد است باز به خوبی عمل کند. این دوربین در دسته‌ی عکاسی نیز امتیاز ۸۸ را کسب کرده است. فوکوس خودکار به کار رفته در دوربین این گوشی سریع و دقیق ثبت شده، و مشخص شده که این دوربین به خوبی می‌تواند تفاوت نویز و جزئیات موجود در تصویر را از یک دیگر تشخیص دهد. یکی از مسائلی که از اهمیت بالایی برخوردار است تصویر برداری با فلش روشن بوده که گویا این گوشی در عکسبرداری با فلش روشن نیز دقیق بوده و جزئیات موجود در تصویر به خوبی نشان داده شده و رنگ‌ها نیز کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

نکات منفی در عکسبرداری شامل مایل به رنگ زرد شدن تصویر در روشنایی تنگستن بوده، و همچنین قسمت‌هایی از صحنه که روشنایی زیادی دارند در حالت HDR به مشکل برخورده و تصویر ثبت شده با افت کیفیت مواجه می‌شود.

فیلمبرداری اما نقطه‌ی قوت محسوب می‌شود زیرا توانسته ۸۸ امتیاز کسب کند و بالاتر از امتیاز اس ۶ اج قرار گیرد که تنها ۸۴ امتیاز کسب کرده بود. ویدیو‌های ضبط شده از رنگ‌های زیبا بهره برده و همچنین فوکوس خودکار و لرزشگیر نیز عمل‌کرد عالی دارند. جزئیات در صحنه‌های روشن به خوبی قابل ضبط و مشاهده است، و میزان نویز در ویدیو نیز در حالت نور کم افزایش نیافته و در سطح کمی باقی می‌ماند. در طرف دیگر، در حالت نور کم فیلم‌های ضبط شده کمی حالت مصنوعی به خود می‌گیرند، و کاهش یافتن جزئیات در فیلم‌ها قابل رویت است.

DxOMark اعلام کرد؛ گلکسی اس ۷ اج بهترین دوربین را دارد ۱منبع: gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به نظرمن الجی جی۵ از همه بهتر

  2. فعلا که با الجی جی ۵‌ مقایسه نشد.