آیا پلی استیشن ۴ سازگار با رزولوشن ۴K در راه است؟

طبق گزارشاتی که به تازگی به دستمان رسیده، ادعا شده که سونی در حال کار بر روی یک نسخه‌ی ارتقا یافته از کنسول پلی استیشن ۴ ( Play Station 4 ) است که می‌تواند از رزولوشن ۴K پشتیبانی کند. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

شاید نتوان این کنسول را PS5 خواند اما از پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمندتری در این نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی PS4 وجود خواهد داشت تا بتواند از گیمینگ ۴K پشتیبانی کند. سونی نیز گویا در حال باخبر ساختن توسعه دهندگان از اقدام خود است. جالب است بدانید که به این محصول جدید PS4.5 می‌گویند، اما احتمالا باید شاهد انتخاب نام بهتری برای این کنسول محبوب باشیم.

پردازنده‌ی ارتقا یافته در این کنسول کمک می‌کند تا بازی‌های ساخته شده برای هدست PlayStation VR یا سازگار با این هدست بتوانند از کیفیت بهتری بهره ببرند. بدین صورت کنسول و هدست واقعیت مجازی سونی توان رقابت با اوکولوس ریفت و اچ تی سی وایو را خواهد داشت که هر دو برای کامپیوتر‌های رده بالا ساخته شده اند.

پلی استیشن ۴ در حال حاضر می‌تواند ویدیوها و تصاویری که رزولوشن ۴K دارند را نمایش دهد اما برای اجرای بازی‌ها نهایت به رزولوشن ۱۰۸۰p می‌رسد. به لطف ارتقای پردازنده‌ی گرافیکی باید شاهد بازی‌هایی با کیفیتی منحصر به فرد در این کنسول خانگی باشیم و جالب است بدانید که این اولین کنسول خانگی خواهد بود که رزولوشن ۴K را به گیمرها هدیه خواهد داد؛ رزولوشنی که تا قبل این کنسول، تنها دارندگان کامپیوترهای شخصی می‌توانستند از آن بهره ببرند.

هرچند سونی در مورد این کنسول هنوز بیانه‌ای صادر نکرده اما جالب است بدانید که این کنسول توسط چند توسعه دهنده تایید شده و به احتمال زیاد در زمان عرضه باید ۴۰۰ دلار قیمت داشته باشد. آنچه که گمان می‌رود عرضه‌ی این کنسول در سال بعدی میلادی‌ست و امکان عرضه‌ی آن در سال ۲۰۱۶ بسیار کم است.

منبع: gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*