استفاده از نایلون پلاستیکی در فروشگاه های اپل ممنوع شد

اپل با ابتکار جدید Apple Renew از محیط زیست حمایت می‌کند

امروزه دنیا و مردم در تکنولوژی غرق شده اند و بسیاری از مردم از نمایشگرهای گوشی هوشمند خود جدا نمی‌شوند، مگر به قیمت جانشان باشد! شرکت اپل نیز در این تنش های روزانه، به عنوان یکی از قطب های تکنولوژی، در کنار درگیری های خود با اف بی آی ( FBI ) به چه چیزی مهم تر از محیط زیست می‌تواند فکر کند؟ شاید اپل بتواند با ابتکار های جدید خود محیط زیست را از منجلاب آلودگی‌های انسانی و ماشینی نجات دهد. با گجت نیوز همراه باشید.

اپل به عنوان یک شرکت بزرگ جهانی، نوآوری و ابتکارهای خود را در سطح پرورش سیب زمینی نگه نداشته، بلکه هدف این کمپانی بزرگ‌تر از این سطوح است. اپل ادعا می‌کند که با استفاده از انرژی تجدید پذیر کربنی خواهد توانست، انرژی مورد نیاز دیتا سنترها و برق‌های سطح خیابان‌‎ها را تامین کند. اپل ادعا می‌کند که ۹۳ درصد انرژی‌های مورد نیاز کشور ها را می‌توان به وسیله منابع تجدید پذیری چون هوا، آب و انرژی خورشیدی تامین کرد. بنا به گزارش رسمی اپل، هم اکنون ۲۳ کشور جهان از جمله: آمریکا، کانادا، چین، انگلستان، آلمان و… از انرژی ۱۰۰ درصد طبیعی کربن خنثی استفاده می‌کنند.

این تنها نوآوری محیط زیستی اپل نیست؛ این شرکت آمریکایی تبار توانسته مصرف کاغذ را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. به طوریکه در بسته بندی آیفون جدید ( iPhone SE )، حدود ۹۹ درصد از مواد بازیافتی استفاده شده که خود کمک شایانی به حفظ جنگل ها و درختان می‌کند. همچنین اپل پروژه‌ی روبات جدید لیام ( Liam ) را راه اندازی کرده که با استفاده از این ربات دوست داشتنی، این شرکت خواهد تواسنت آیفون را به قطعات بسیار ریزی تبدیل کند تا زمان استفاده‌ی مجدد از مواد بازیافت شده فرا برسد. مواد بازیافتی همچون نقره، پلاستیک، آلمینیوم و غیره که توسط ربات لیام از آیفون‌های فرسوده استخراج شده اند، در محصولات بعدی اپل استفاده خواهند شد. شایان ذکر است که انرژی لازم برای کارخانه‌ها و ادارات اپل، توسط سلول‌های خورشیدی تامین می‌شود و از سوخت فسیلی خبری نیست.

و در آخر، اپل با رونمایی اپل رینیو ( Apple Renew ) گام بزرگی در حفظ منابع محیط زیستی برداشت. از این پس باید بدانید که آیفون جدید در دست شما، یک محصول “دوست‌دار محیط زیست” است. در واقع می‌توان گفت آیفون جدیدی که خریداری کنید، پیش از تولید، یک آیفون دیگر بوده است!

Apple-closing-in-on-an-excellent-environmental-track-record-1123213introduces-Apple-Renew-program Apple-closing-in-on-an-excellent-environmental-track-record-introduces-Apple-Renew-program

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کارش خیلی درسته :Pleasure: