راز بکار بردن عبارت SE در آیفون SE چیست؟

راز بکار بردن عبارت SE در آیفون SE چیست؟

آیفون ۴ اینچی جدید اپل شب گذشته پا به جهان گذاشت و می‌توان آیفون SE را در یک جمله خلاصه کرد: بدنه‌ی آیفون ۵ اس با قطعات و قدرت سخت افزاری آیفون ۶ اس! اما اپل برای اولین بار از عبارت SE در کنار نام آیفون استفاده کرده است و در ادامه در گجت نیوز می‌خواهیم بدانیم این عبارت به چه معناست.

اپل تا پیش از کنفرانس شب گذشته تنها از سه پسند در کنار نام آیفون استفاده کرده بود : پسوند‌های C ، S و پلاس. تکلیف پلاس (Plus) که مشخص است و به دلیل بزرگی ابعاد و قدرت سخت افزاری به مراتب بالاتر، به آیفون‌های ۶ پلاس و ۶ اس پلاس اعطا شده است.

پسوند اس (S) هم می‌تواند به معنی مخصوص و قدرت‌مند باشد و به عقیده‌ی خیلی‌ها حرف S نماینده‌ی کلمات Special به معنی مخصوص و یا Super به معنی ویژه است. اگر هم از این زاویه نگاه کنیم که سری اس آیفون‌های اپل همواره دارای طراحی مشابه با نسل قبلی بوده اند و تنها یک قابلیت مخصوص و قدرت سخت افزاری بیشتری داشته اند، این کلمات منطقی به نظر می‌رسد.

اما پسوند SE که دیشب به جمع نام‌های آیفون اضافه شد، می‌تواند نماینده‌ی کلمات متعددی باشد. این پسوند ما را به یاد پسوند C می‌اندازد زیرا در زمان معرفی آیفون ۵C هم خیلی از کاربران عقیده داشتند که کلمه‌ی C مخفف کلمات Cheap به معنی ارزان و یا Colorful به معنی رنگارنگ است. حال درباره‌ی پسوند SE هم همین شرایط برقرار است و کسی هنوز مطمئن نیست این عبارت به چه معناست.

بعضی‌ها می‌گویند SE مخفف عبارت Second Edition به معنی نسخه‌ی دوم، یا عبارت Smaller Experience به معنای تجربه‌ی کوچک‌تر است که هردوی این عبارت‌ها با توجه به ابعاد و طراحی آیفون SE منطقی به نظر می‌رسند. حتی خیلی از ترول‌های اندرویدی هم با مطرح کردن عبارات Still Expensive به معنی هنوز گران و Spares & Extras به معنی اضافات و قطعات یدکی، با اسم آیفون SE شوخی کرده اند!

اما فیل شیلر (Phil Schiller) مدیر بخش بازاریابی محصولات اپل برای اینکه به این قائله خاتمه دهد در یک توییت، فرم کامل عبارت SE را شرح داده است. او گفته است که کلمه‌ی SE مخفف عبارت “Special Edition” به معنی نسخه‌ی ویژه است. این توییت را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

راز بکار بردن عبارت SE در آیفون SE چیست؟

درواقع می‌توان گفت که iPhone SE یک نسخه‌ی ویژه از آیفون ۵ اس است زیرا طراحی این دو کاملا مشابه است و ورژن SE، یک نسخه با قابلیت‌های بیشتر و ویژه‌تر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*