تماشا کنید: این پهپاد در چند دقیقه شما را به سفر دور دنیا میبرد

تماشا کنید: این پهپاد در چند دقیقه شما را به سفر دور دنیا می‌برد

پهپادها گجت‌های بسیار دوست داشتنی‌ای هستند و به شخصه دنبال کردن اخبار آن‌ها برایم خیلی جذاب‌تر از جدال تکراری اسمارت‌فون‌هاست! حالا اگر یکی از این پهپادها قرار باشد ما را به سفر دور دنیا ببرد و نمایی بی‌نظیر به ما بدهد، قضیه جذاب‌تر هم خواهد شد.

اگر به مبحث پهپادها علاقه‌مند باشید، احتمالا مدل DJI Phantom 3 را می‌شناسید. پهپاد فوق پیشرفته‌ای که براستی نام فانتوم برای آن برازنده است و قابلیت‌های طی کردن مسیر از روی نقشه، بازگشت به مبدا تعیین شده، حمل اجسام سنگین و اتصال دوربین‌های حرفه‌ای، آن را به یکی از خواستنی‌ترین پهپادهای حال حاضر دنیا تبدیل کرده است.

به تازگی کریستین گرو (Christian Grewe) در پروژه‌ی جدید خود به نام “AIRTime” دست به اقدام جالبی زده است. او با اتصال دوربینی حرفه‌ای به یک پهپاد مدل DJI Phantom 3، به سراسر جهان سفر کرده است و تصاویری گرفته که نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند.

فیلمی که او از نقاط دیدنی جهان تهیه کرده، شما را به سفری کوتاه به دور دنیا خواهد برد و نقاط شگفت انگیز جهان از دبی تا جزایر هاوایی، از اعماق پارک مرکزی نیویورک تا سواحل طلایی اسپانیا، از رشته کوه‌های گرمسیری تا صخره‌های سیبری، از هنگ کنگ تا شهرهای شلوغ اروپایی، از کشورهای جنوب شرقی آسیا تا معابد بودایی را از زیر نظرتان خواهد گذراند؛ در نهایت هم درحالی که چشمان‌تان خیره شده است، این ماجراجویی چند دقیقه‌ای به پایان می‌رسد.

ویدیوی سفر به دور دنیا در چند دقیقه را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:


بعد از تماشای ویدیو، دو حس غریب به آدم دست می‌دهد؛ اولی اینکه پیشرفت تکنولوژی چقدر بالا بوده است و این پهپاد پیشرفته به چه زیبایی تصاویری را شکار می‌کند که شاید پیش از این تماشای آن‌ها ممکن نبود. مطمئنا گجتی که بتواند در اعماق جنگل‌ها پرواز کند، از دامنه‌ی کوه‌ها بالا برود و بر روی آب‌های خروشان فیلم‌برداری کند، در آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت.

حس دوم که اتفاقا هدف اصلی کریستین گرو از انجام این پروژه بوده است، این است که ما متوجه می‌شویم چقدر زندگی‌های‌مان گرفتار روزمرگی شده است و مناطق دیدنی بسیاری در سراسر این جهان پر شگفتی وجود دارد که حتی ما تصاویر آن‌ها را هم ندیده ایم! بله درست است که هزینه‌های سفر برای ما بسیار بالاست و امکان رفتن به خیلی از این مناطق دیدنی وجود ندارد، اما فراموش نکنیم که نمونه‌های مشابه و حتی زیباتری در ایران عزیز خودمان هم وجود دارد که بخصوص در این ایام تعطیلات می‌توانیم به آن مناطق سفر کنیم و از هنر زیبای الهی سرشار شویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*