مدرکی جدید از مک‌بوک ۱۲ اینچی مدل ۲۰۱۶ در آخرین بروزرسانی OS X Server

مدرکی جدید از مک‌بوک ۱۲ اینچی مدل ۲۰۱۶ در آخرین بروزرسانی OS X Server

سال گذشته در جریان کنفرانس ماه مارس، اپل مک‌بوک ۱۲ اینچی فوق باریک خود را معرفی کرد اما امسال در کنفرانس دوشنبه شب، هیچ حرفی از این مک‌بوک محبوب به میان نیامد. اما طبق اطلاعات جدید، گویا قرار است مدل جدید سری مک‌بوک در سال جاری معرفی شود.

اپل در کنفرانس اخیر، طرفداران آیفون، آیپد و حتی اپل واچ را از محصولات جدید و تغییر قیمت‌ها آگاه کرد اما صحبتی درباره‌ی لپ‌تاپ‌های خود نداشت. البته اپل سهوا (و شاید عمدا) در جای دیگری اطلاعات مربوط به نسل جدید مک‌بوک خود را لو داده است! این اتفاق در جدید‌ترین بروزرسانی نسخه‌ی سرور سیستم عامل مکینتاش ( OS X Server ) رخ داده است و اپل مک‌بوک ۱۲ اینچی خود را در لیست لپ‌تاپ‌هایی قرار داده است که می‌توانند این بروزرسانی را دریافت کنند؛ نکته‌ی مهم اینجاست که جلوی این مک‌بوک نوشته شده است که تولید آن در اوایل سال ۲۰۱۶ انجام شده است.

با توجه به اینکه اپل از لفظ اوایل سال ۲۰۱۶ استفاده کرده است، این بدان معناست که مک‌بوک ۱۲ اینچی قبلی مد نظر اپل نیست و مک‌بوک ۱۲ اینچی، سری جدید مدل قبلی خواهد بود.

مدرکی جدید از مک‌بوک ۱۲ اینچی مدل ۲۰۱۶ در آخرین بروزرسانی OS X Server

البته از آنجا که اپل در کنفرانس اخیر صحبتی از این مدل به میان نیاورد، احتمال زیادی وجود دارد که مک‌بوک جدید بدون معرفی رسمی و بدون سر و صدا به اپل استور اضافه شود. مک‌بوک ۱۲ اینچی مدل ۲۰۱۶ احتمالا تغییری در بدنه و طراحی دریافت نخواهد کرد و تغییرات، مربوط به سخت افزار می‌شوند. هرچند که خیلی از کاربران بشدت دوست دارند که اپل تغییراتی هم در بدنه ایجاد کند به طور مثال، به جز پورت ورودی USB-C، پورت‌های دیگری را هم به مدل جدید اضافه کند.

همچنین گمانه‌زنی‌های دیگری نیز وجود دارد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد طراحی فوق باریک مک‌بوک را به سری ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی نیز بیاورد؛ اگر اپل این کار را عملی کند، ممکن است آن‌ها را از دسته‌ی مک‌بوک خارج کند و آن‌ها را با پسوندهای پرو یا ایر روانه‌ی بازار کند. به هرحال همه‌ی این موارد گمانه‌زنی‌هایی هستند که باید منتظر تایید نهایی آنها توسط اپل بمانیم؛ اتفاقی که احتمالا بزودی رخ خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*