نسخه‌ی جدید اپل موزیک برای اندروید دارای قابلیتی است که در آی او اس وجود ندارد!

نسخه‌ی جدید اپل موزیک برای اندروید با قابلیتی که در آی او اس وجود ندارد !

هدفی که اپل برای سرویس استریم موسیقی خود یعنی اپل موزیک (Apple Music) در نظر گرفته این است که آن را به پرطرفدارترین سرویس موسیقی آنلاین جهان تبدیل کند. برای رسیدن به این هدف، اپل لازم بود که کاربران دیگر سیستم عامل‌ها بخصوص اندروید را هم مشتاق به استفاده از اپل موزیک نماید و به همین دلیل اپل موزیک برای اندروید منتشر شد.

بدین منظور، اپل حدود ۵ ماه پیش نسخه‌ی مخصوص سیستم عامل اندروید را در فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی قرار داد و کاربران اندروید هم از آن زمان می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. روز پنج‌ شنبه اپل بروزرسانی جدیدی را برای نسخه‌ی اندروید اپل موزیک عرضه کرد که قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کرده است. اما نکته‌ی عجیب اینجاست که یکی از این قابلیت‌های مهم، هنوز به آی او اس اضافه نشده است و برای اولین بار در دسترس کاربران اندروید قرار گرفته است!

نسخه‌ی جدید اپل موزیک برای اندروید با قابلیتی که در آی او اس وجود ندارد !

در ورژن جدید، کاربران اندروید می‌توانند یک ویجت مخصوص اپل موزیک را به هوم اسکرین دیوایس خود اضافه کنند و از آنجا به طور مستقیم و بدون نیاز به باز کردن نرم افزار، موسیقی در حال پخش را کنترل کنند. از طریق این ویجت کاربران قادر خواهند بود یک ترک موسیقی را پخش کنند، به ترک قبلی و بعدی بروند، ترک در حال پخش را جابجا کنند، اطلاعات موسیقی درحال پخش را مشاهده کنند و با تپ کردن بر روی آیکون قلب، آن را به لیست موزیک‌های مورد علاقه‌‌ی خود اضافه کنند.

البته این نکته را هم باید بدانید که از طریق کنترل سنتر در محیط  سیستم عامل آی او اس (iOS) ، میتوان هر پلیری که در حال پخش موسیقی یا فیلم باشد (از جمله اپل موزیک) را کنترل کرد و تقریبا امکانات مشابه این ویجت، در آن جا به شکل دیگری موجود است؛ اما داشتن یک ویجت اختصاصی می تواند کنترل اپل موزیک را برای کاربران آی او اس نیز لذت‌بخش‌تر کند.

اپل موزیک برای اندروید

در نسخه‌ی جدید اپل موزیک برای اندروید علاوه بر معرفی ویجت اختصاصی، کاربران قادر خواهند بود تا گیفت کارت‌های آیتونز را هم redeem کنند و اعتبار آن‌ها را به حساب کاربری خود اضافه نمایند. همچنین با رفتن به تب رادیو از این پس می‌توان موسیقی درحال پخش بر روی کانال Beats 1 را هم مشاهده کرد.

ورژن ۰.۹.۷ اپل موزیک، کاربران اندروید را قادر می‌سازد بدون این‌که موزیک‌ها را به لایبرری فایل‌های خود اضافه کنند، آن‌ها را به طور مستقیم وارد لیست پخش خود کنند تا بعدا بتوانند به طور مستقیم آن‌ها را اجرا کنند. اگر تابحال نرم افزار اپل موزیک را دریافت نکرده اید، می‌توانید آن را از طریق این لینک از فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی دانلود و نصب نمایید.

برای نصب این نرم افزار ۳۲ مگابایتی نیاز به اندروید ۴.۳ و بالاتر دارید. بعد از نصب، دوره‌ی سه ماهه‌ی رایگان برایتان فعال می‌شود و بعد از اتمام این دوره اگر بخواهید باز هم از تمام امکانات اپل موزیک استفاده کنید، برای تمدید حساب کاربری خود نیاز است که ۹.۹۹ دلار به صورت ماهانه بپردازید. اگر هم می‌خواهید به همراه تمام اعضای خانوده‌تان (تا حداکثر ۶ نفر) به طور مشترک از اپل موزیک بهره ببرید، کافی است ماهانه ۱۴.۹۹ دلار به اپل پرداخت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*