بازگشت ال جی از ویندوز فون به اندروید

 

 

ویندوز فون سیستم عامل خوب و زیبایی است که با شرکای سخت افزاری همچون نوکیا و سامسونگ بار دیگر به صحنه برگشته و در حال یارگیری است. اما برای رقابت با اندروید و آی او اس هنوز راه درازی را باید بپیماید. و به نظر می رسد که ال جی بیشتر از بقیه به این موضوع اعتقاد دارد.
LG تصمیم گرفته بعد از چند فصل همکاری نزدیک با مایکروسافت در عرضه موبایل های ویندوز فون، کم کم از این گروه کنار کشیده و از این پلتفرم روی برگرداند‫.‬

ال جی در پاسخ Korea Herald اعلام کرده که این شرکت قصد دارد دوباره بر روی موبایل های اندرویدی تمرکز کرده و کار و کسب خود را در این حیطه جلو ببرد.

«زیرا نگاهی به تعداد ویندوز فون های فروخته شده در سطح جهان، چشم انداز جذاب و معنی داری را نشان نمی دهد.»


البته پلتفرم ویندوز فون خیلی دیر وارد بازی شده و لزوما نباید انتظار داشت که به این سرعت بالا آمده و دورنمای تجارت موبایل را یک شبه تغییر دهد. در عین حال، این حقیقت که نوکیا بخش بسیار زیادی از توان و اعتبارش را بر روی این سیستم عامل سرمایه گذاری کرده است، نشان دهنده پتانسیل این پلتفرم و همچنین تفاوت دیدگاه میان شرکت ها است.
هر دو شرکت ال جی و نوکیا، سال گذشته با وضعیت سخت و بغرنجی دست و پنجه نرم کرده اند. نوکیا جایگاه و مقام ۱۴ ساله اش را از دست داد . اما با تغییرات وسیع در ساختار خود، نشان داد که شرکتی اهل ریسک است و تصمیم دارد به جای اینکه دوباره یک فرمول تکراری را امتحان کند، شانس خود را با یک چیز جدید محک بزند.
اما ظاهرا ال جی راه دیگری را انتخاب کرده که ساده و سر راست تر هم به نظر می رسد. هنوز خیلی زود است که بگویم ویندوز فون حتما سومین اکوسیستم اصلی بازار موبایل خواهد بود. اما بسیاری از ما همچون لوول مک آدام مدیر عامل ورایزن به این موضوع اعتقاد راسخ داریم : کاملا واضح است که اندروید و آی او اس عالی هستد. اما این بدان معنی نیست که ما هنوز در قلب های مان جایی برای پلتفرم سوم نداریم!
نظر شما درباره آینده ویندوز فون چیست؟ آیا هیچ جایگاهی را در آینده بازار موبایل برای آن تصور می کنید، یا مانند آقای مک آدام، در قلب های تان به این موفقیت ایمان دارید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*