خودرو تسلا مدل 3

خودرو تسلا مدل 3 در نگاهی نزدیک؛ الکتریکی پر زرق و برق

تسلا یکی از قدرتمندترین خودرو‌سازهای دوست‌دار طبیعت است که طی چند سال اخیر مورد توجه طیف وسیعی از طرفداران اتومبیل قرار گرفته. جدیدترین خودرو این کمپانی لقب تسلا مدل 3 ( Tesla Model 3 ) را به دوش می‌کشد.در این مطلب نگاهی نزدیک داریم به خودرو تسلا مدل 3.

تسلا بر خلاف پیش‌بینی‌ها برای رونمایی عمومی محصول جدیدش در سال 2017 اوایل سال جاری میلادی بود که خودرو تسلا مدل 3 را در اختیار مشتریان قرار داد تا افرادی که تمایل دارند، سفر کوچکی را با این خودور تمام برقی تجربه کنند.

متاسفانه ما هیچ تجربه‌ی عینی از خودرو تسلا مدل 3 نداشته‌ایم و بنابراین، با استفاده از مشاهدات یکی از مسافران این خودور، جدیدترین اتومبیل تسلا را به نقد  و بررسی می‌کشیم.

خودرو تسلا مدل 3 : پیشرو جدید خودور‌های الکتریکی

مدل 3 در یک کلمه بسیار پر سر صداست ! صفر تا صد این خودرو  شش ثانیه طول می‌کشد، با اینکه چشم‌گیر نیست اما در جناح یک سدان خانوادگی اوضاع کاملا فرق می‌کند چرا که به طرز قابل ملاحظه‌ای باید مدل 3 را سریع دانست. در طول سواری چند دقیقه‌ای با این خودور، راننده دفعاتی فشار گاز را افزایش داد و جمعا عملکرد خوبی را شاهد بودیم.

 

خودرو تسلا مدل 3

به رغم کوتاه بودن زمانی که در خودرو تسلا مدل 3 صرف شد، نکات ویژه‌ای مد نظر ما قرار گرفت. اولین مقوله‌‎ی مورد توجه، کوچک شدن صفحه نمایش مرکزی کنسول ( از 17 اینچ در مدل S ) به 15 اینج بود. پس از آن، عدم حضور ابزار اندازه‌گیری مقابل راننده توجه ما را جلب کرد. چرا مانیتور سرعت مدل 3 به بالا‌ی گوشه‌ی سمت چپ نمایشگر اصلی منتقل شده است و به نظر نمی‌رسد در مقابل دید راننده قرار داشته باشد. اما امید است تا در مدل اصلی این خودور، تغییرات لازمه لحاظ شوند و نمایشگر دوم برای راحتی راننده اضافه گردد.

خودرو تسلا مدل 3

نمایشگر موجود در کنسول مدل 3، وظایف دیگری از قبیل رهیاب و پخش پرونده‌های رسانه‌ای را بر دوش می‌کشد. البته این موضوع بدیهی است که توانایی‌های صفحه نمایش این خودرو به همین‌جا ختم نشود چرا که از امکاناتی بهره‌مند است که در بررسی دقیق‌تر یافت خواهند شد.

مراسم تسلا در ادامه کار خود، میزبان مدیرعامل این شرکت ایلان ماسک  بود. وی بر روی صحنه حاضر شد و در تشریح ویژگی‌های مدل 3 گفت:

این خودور ظرفیت پنح نفر مسافر را دارد؛ اما همانند بسیاری از خودروهای سدان، تعداد مسافر معقول برای این خودرو چهار نفر است. من در موردی پنج خبرنگار را دیدم که برای تست این خودور به راحتی در آن جای گرفتند. در این خودور، هیچ موتوری در زیر کاپوت و یا در تنه وجود ندارد و به همین خاطر، خودور ساز فضای بیش‌تری برای طراحی داخلی در اختیار دارد. حتی من هم به راحتی بر روی صندلی عقب جای می‌گیرم، چیزی که در اغلب سدان‌های سایز متوسط دیده نمی‌شود.

خودرو تسلا مدل 3

یکی دیگر ار عواملی که در افزایش احساس جا دار بودن اتومبیل خودنمایی می‌کند، طراحی سقف این سدان است. تسلا در بخشی از آن جنس شیشه به کار برده که دید کاملی را برای سر نشیان قرار می‌دهد. ویژگی که اجازه می‌دهد تا در طول شب، از تماشای ستاره‌ها لذت برد. البته نباید از گرمای خورشید روز غافل شد که احتمالا سرنشینان را مجبور خواهد کرد  تا عینک‎‌ آفتابی‌شان را به چشم بزند.

خودرو تسلا مدل 3

بخش بیرونی این خودور آن‌قدر عجیب نیست که ببننده را سر درگم کند؛ همچنین در خصوص طراحی، مشخصات این خودرو بیش‌تر یادآور نسل تسلا X است تا تسلا S. اما در بیانی ساده‌تر، این تغییرات اصلا مهم نیست، چرا که تسلا در عرض یک ساعت اولیه آغاز پیش فروش این خودرو، 130.000 نسخه از آن را به پیش فروش رساند. در واقع باید اینطور بیان کرد که طرفداران تسلا، بدون تست این اتومبیل آن را خریدند !

نظر شما در مورد تسلا مدل 3 چیست؟ یک سقوط از نوع الکتریکی یا جانی دوباره به خودور‌های سبز؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*