روبوریس

روبوریس آینده مسابقات فرمول E

روبوریس (roborace) یک ماشین مسابقه ای خودران است که احتمالا دنیای مسابقات فرمول E را تغییر خواهد داد و این اتومبیل های مسابقه ای خودران به زودی با یکدیگر وارد رقابت می شوند. این خبر سال گذشته هیاهوی زیادی را براه انداخت. سری مسابقات روبو ریس؛ مسابقات قهرمانی با ماشین های مسابقه ای خودرانی است که به صورت مستقل و در کنار رقابت های جهانی فرمول E با شروع فصل 2016 – 2017 برگزار خواهد شد.

هفته گذشته دانیل سیمون (Daniel Simon)، مدیر تازه منصوب شده روبوریس که دارای سوابق زیادی در زمینه طراحی خودرو های کانسپت است، اولین خودروی الکتریکی این رقابت ها را به معرض نمایش گذاشت.

این ماشین به دلیل عدم نیاز به کابین راننده موانع زیادی را در طراحی از پیش روی سیمون برداشته و آزادی عمل زیادی برای او بوجود آورده است. سیمون و تیم طراحی او به دنبال ماشینی آیرودینامیک تر حتی بیشتر از ماشین های مسابقه معمولی بودند و نتیجه این تلاش ها روبوریس را خلق کرد. این خودرو با بدنه ای شیک و سبک و چهار سوراخ تنفسی بزرگ در گلگیر ها با بهینه سازی در نیروی downforce (یکی از ویژگی های آیرودینامیکی است که باعث رانش به سمت پائین می شود. با افزایش نیرو بر روی لاستیک ها چسبندگی خودرو افزایش پیدا کرده و حالت تعادل آن در سرعت های بالاتر نیز فراهم می گردد) همراه شده است. این سوراخ های تنفسی بزرگ اجازه می دهد تا هوا به صورت مستقیم و بدون هیچ مانعی از روی بدنه roborace حرکت کند.

روبوریس

دانیل سیمون در این باره می گوید: ” مهمترین چالش برای ما تولید نیروی downforce قابل توجهی بود که بدون اضافه کردن بخش های غیر ضروری به روبوریس شکل ظاهری آن را برهم نزند “

سیمون برای خلق این اثر، ترکیب کاملی از خیال پردازی و تجربه های واقعی خود در طراحی ماشین های مسابقه ای را در کنار هم قرار داده تا یک خودروی سبک و سریع را طراحی کند. او پس از اخذ مدرک طراحی خودرو چند سالی در فولکس واگن مشغول کار بر روی خودرو های کانسپت بود، سپس به بوگاتی رفت جایی که تمام وقت خود را بر روی طراحی نسخه ویژه ویرون و دیگر خودرو های کانسپت این کمپانی گذاشت. او سپس به هالیوود رفت و طراحی ماشین های تخیلی و عجیب فیلم های مختلفی مانند Tron را بر عهده گرفت.

او درباره روبوریس می گوید: ” هدف ما ساخت خودرویی بود که در نبود کابین راننده، ترکیب ظاهری خود را نیز حفظ کند، روبو ریس همان اندازه که بر روی ویژگی های رقابتی تمرکز دارد سرگرم کننده هم می باشد. زیبایی ظاهری در دستور کار ما قرار داشت و ما با کار سخت توانستیم بهترین عملکرد را با طراحی ظاهری خیره کننده ای ادغام کنیم “

این مسابقات در واقع جنگ بین الگوریتم های نرم افزاری و تکنولوژی های هوش مصنوعی تیم های شرکت کننده در این رقابت ها بوده و مسلما طراحی خودرو یکی از مهمترین و اصلی ترین عوامل پیروزی تیم ها خواهد بود.

Roborace و Kinetik نوامبر گذشته اعلام کردند که در این فصل از مسابقات، 10 تیم و هر تیم با دو ماشین با یکدیگر رقابت خواهند کرد. این دور از رقابت ها در سراسر جهان، قبل از مسابقات فرمول E و در همان مسیر ها برگزار خواهد شد.

روبوریس هنوز یک خودروی مفهومی و یک پروژه در حال پیشرفت است. این اولین تصاویر و مشخصات از این کانسپت بوده و اطلاعات دقیقی از موتور الکتریکی و پلتفرم آن وجود ندارد. مدیر عامل روبوریس، دنیس اسوردلف معتقد است این مسابقات، موتور، فن آوری و سرگرمی را یکجا جمع آوری کرده است.

روبوریس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*