مشخصات گوشی اچ تی سی 10 رسما اعلام شد

مشخصات گوشی اچ تی سی 10 رسما اعلام شد

سرانجام انتظارات به پایان رسید و اچ تی سی ۱۰ (HTC 10) دقایقی پیش معرفی شد. طراحی اسمارت‌فون جدید کمپانی تایوانی زیباست، قدرت سخت افزاری بالایی دارد و از دوربین فوق العاده‌ای هم برخوردار است. پس بیاید با هم مشخصات گوشی اچ تی سی 10 را بررسی کنیم و بدانیم  که این همه قدرت از کجا فراهم شده است:

اولین نکته‌ای که باید بگویم این است که تقریبا تمام شایعات درست از آب درآمدند! درواقع تمام تصاویر، پیش‌بینی‌ها و احتمالاتی که درباره‌ی طراحی و قطعات گوشی اچ تی سی ۱۰ مطرح شده بود، امروز در قالب یک اسمارت‌فون و به طور رسمی از سوی کمپانی اچ تی سی معرفی شد! شاید اچ تی سی لازم باشد برای پنهان نگه داشتن پرچم‌داران بعدی‌اش تلاش بیشتری انجام دهد.

این دیوایس که ابتدا قرار بود اچ تی سی وان ام ۱۰ (HTC One M 10) نام داشته باشد، از سوی اچ تی سی تغییر نام داده شده و نام سر راست و زیبای اچ تی سی ۱۰ برای آن انتخاب شد. این محصول درواقع، فرزند جدید خط تولید “One M” محسوب می‌شود و قرار است یک سال بعد از عرضه‌ی وان ام ۹، نقش پرچم‌دار اچ تی سی را بر عهده بگیرد.

طراحی زیبا اما نه چندان ظریف

ابتدا به سراغ طراحی می‌رویم؛ اچ تی سی ۱۰ کاملا از فلز ساخته شده است و دارای طراحی زیبایی است. تفاوت طراحی این نسخه با دیوایس‌های قبلی اچ تی سی این است که یک دکمه‌ی فیزیکی هوم در پایین نمایشگر قرار داده شده است که این دکمه به عنوان اسکنر اثر انگشت هم عمل می‌کند؛ چیزی مشابه آیفون‌های اپل.

طراحی جلویی اچ تی سی ۱۰ کاملا مشابه نسل قدیم موبایل‌های این کمپانی یعنی HTC One A9 است و اصول طراحی همیشگی کمپانی تایوانی در آن رعایت شده است. ۱۴۵ ‌میلی‌متر طول در ۷۱.۹ میلی‌متر عرض، این دیوایس را به یک اسمارت‌فون خوش دست تبدیل می‌کند البته اگر از ضخامت ۹ میلی‌متری آن صرف نظر کنیم؛ این ضخامت به حدی است که در تمام تصاویر، اچ تی سی ۱۰ مانند یک محصول چاق نشان داده می‌شود (حداقل برای من که این گونه به نظر می‌رسد)! وزن این گوشی نیز ۱۶۱ گرم است که با توجه به اندازه‌ی نمایشگر آن، رقم نسبتا بالایی محسوب می‌شود.

نمایشگر اچ تی سی ۱۰ با فناوری Super LCD 5 ساخته شده است

این تلفن همراه هوشمند در رنگ‌های نقره‌ای شیشه‌ای، مشکی کربنی، طلایی Topaz و سرخ کاملیایی تولید می‌شود که ترجمه‌ی آن‌ها به زبان آدمیزادی همان رنگ‌های مشکی، خاکستری، سفید و طلایی خودمان می‌شود! نمایشگر ۵.۲ اینچی اچ تی سی ۱۰ دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است و با کیفیت کواد اچ دی و با تراکم پیکسلی ۵۶۴ پیکسل بر هر اینچ ساخته شده است: در ساخت نمایشگر این دیوایس از تکنولوژی Super LCD 5 استفاده شده است.

قدرت سخت افزاری؛ مشخصه‌ی کلیدی اچ تی سی ۱۰

اچ تی سی ۱۰ در دو حافظه‌ی داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به فروش می‌رسد که این مقدار حافظه‌ با استفاده از مموری کارت های میکرو اس دی میتواند تا ۲ هزار گیگابایت افزایش یابد. سرعت این محصول را یک رم ۴ گیگابایتی تامین می‌کند و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ ساخت کوالکام، مغز متفکر آن را تشکیل می‌دهد. این پردازنده‌ی هشت هسته‌ای که دارای معماری ۶۴ بیتی است، در فرکانس ۲۲۰۰ مگاهرتزی کار می‌کند. پردازنده‌ی آدرنو ۵۳۰ نیز نقش پردازشگر گرافیکی موبایل اچ تی سی ۱۰ را بر عهده دارد.

در بخش دوربین نیز این محصول دارای حرف‌های زیادی برای گفتن است و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین عقب آن را تشکیل می‌دهد. این دوربین دارای قابلیت‌های مهمی نظیر فناوری پایداری سازی اپتیکال تصاویر، دریچه‌ی نوردهی با مقدار f/1.8، قابلیت افزایش خودکار کیفیت تصاویر به صورت HDR، ذخیره‌ی تصاویر با فرمت RAW، فلش LED با نور دوگانه و فوکوس خودکار لیزری است و می‌تواند با کیفیت 4K فیلمبرداری نماید. علاوه بر این قابلیت‌ها، دوربین عقب اچ تی سی ۱۰ قادر است صدا را به صورت استریو و یا کیفیت ۲۴ بیت ضبط کند که این قابلیت موجب بهبود زیادی در کیفیت صدای ویدیوها خواهد شد. دوربین جلوی این محصول هم که با قابلیت‌های مخصوص تهیه‌ی تصاویر سلفی ساخته شده، دارای لنز ۵ مگاپیکسلی، دریچه‌ی نوردهی f/1.8، لنزهای عریض اولترا واید و فناوری افزایش خودکار کیفیت تصاویر به صورت HDR است.

بعد از دوربین نوبت به بررسی باتری HTC 10 می‌رسد؛ باتری پرچم‌دار جدید برند تایوانی دارای ۳ هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت شارژدهی است و قابل جابجایی نیست. این باتری از ورژن ۳.۰ فناوری شارژ سریع کمپانی کوالکام نیز برخوردار است و بدین منظور، یک پورت USB 3.0 از نوع C در پایین این دیوایس قرار داده شده است.

یک ماژول های-فای تقویت شده‌ی BoomSound با قابلیت پخش صدای دالبی در اچ تی سی ۱۰ گنجانده شده است که کاربران با اتصال هدفون‌های باکیفیت به پورت ۳.۵ میلی‌متری آن، می‌توانند از قابلیت‌های فوق العاده‌ی آن بهره ببرند و تجربه‌ی جدیدی از گوش دادن به موسیقی داشته باشند. جدا از این، پرچم‌دار جدید اچ تی سی دارای سه میکروفون با قابلیت حذف نویزهای مزاحم است که کاربران را قادر می‌سازد هنگام ضبط صدا به حالت استریو، جزییات فوق العاده‌ای را ذخیره کنند.

اچ تی سی ۱۰ به طور پیشفرض با سیستم عامل اندروید ۶.۰ (اندروید مارشمالو) عرضه می‌شود و رابط کاربری اختصاصی اچ تی سی با نام Sense 8.0 بر روی آن نصب شده است. قابلیت قرار دادن سیمکارت‌های نانو هم در HTC 10 وجود دارد و با استفاده از این نوع سیمکارت، کاربر می‌تواند به شبکه‌های اینترنتی از نوع 4G LTE متصل شود.

بلوتوث ۴.۲ و وای فای وای فای دو بانده 802.11 a/b/g/n/ac از دیگر مشخصات فنی این دیوایس هستند. در جدول زیر می‌توانید به طور کامل تمام این مشخصات را مشاهده کنید و برای مقایسه با دیگر پرچم‌داران دنیای تلفن‌های هوشمند از آن استفاده کنید:

مشخصات گوشی اچ تی سی 10 (HTC 10)

بدنه و ظاهرجنس بدنه: آلومینیوم

رنگ‌های قابل سفارش: مشکی، خاکستری، سفید و طلایی

مجهز به دکمه‌های کنترل لمسی

صفحه نمایشاندازه : ۵.۲ اینچ

رزولوشن : ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل با کیفیت کواد اچ دی (QHD)

تراکم پیکسلی: ۵۶۵ پیکسل بر هر اینچ

تکنولوژی ساخت نمایشگر: S-LCD 5

سنسورها: سنسور مجاورت و سنسور تشخیص میزان نور

سیستم عامل اندروید ۶.۰ مارشمالو با رابط کاربری اختصاصی اچ تی سی به نام Sense 8.0
حافظهحافظه‌ی رم : ۴ گیگابایت

حافظه‌ی داخلی : ۳۲ / ۶۴ گیگابایت (قابل افزایش تا ۲ هزار گیگابایت از طریق کارت‌های حافظه)

پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ مدل MSM8996 ساخت کوالکام

هشت هسته‌ با معماری ۶۴ بیتی

کلاک شده در فرکانس ۲۲۰۰ مگاهرتز

به همراه پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ (adreno 530)

ابعاد ۱۴۵.۹ طول در ۷۱.۹ میلی‌متر عرض

ضخامت: ۹ میلی‌متر

وزن ۱۶۱ گرم
دوربیندوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسل با دریچه‌ی نوردهی F1.8 دارای تکنولوژی‌های:

  • پایدارسازی اپتیکال تصاویر
  • فلش ال ای دی به صورت دوگانه
  • تشخیص چهره
  • فوکوس خودکار لیزری
  • تگ گذاری جغرافیایی
  • جبران کمبود نور محیط
  • کنترل ISO
  • تنظیم تعادل رنگ سفید
  • کنترل سرعت شاتر
  • تکنولوژی بهبود خودکار تصاویر HDR
  • تهیه‌ی تصاویر با فرمت RAW
  • فیلمبرداری با کیفیت 4K (با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰)
  • تماس ویدیویی و به اشتراک گذاری ویدیو
  • فیلم‌برداری صحنه آهسته در حالت‌های Time-lapse و Hyperlapse

دوربین جلو ( سلفی ) : ۵ مگاپیکسل دارای تکنولوژی‌های:

  • پایدارسازی اپتیکال تصاویر
  • تکنولوژی بهبود خودکار تصاویر HDR
  • فوکوس خودکار
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع
قابلیت‌های کاربردیاتصال به شبکه‌های اینترنت 4G ،LTE-A و HSPA

قابلیت قرار دادن نانو سیمکارت

پشتیبانی از نقشه‌یابی به صورت GPS و A-GPS

مکان‌یابی صوتی

سنسور تشخیص اثر انگشت کاربر

دارای چیپست NFC

پشتیبانی از پورت‌های USB 3.1 و USB Type-C

دارای بلوتوث ۴.۲

وای فای دو بانده با مشخصات 802.11 a b g n ac

مجهز به سنسورهای گام شمار، شتاب‌سنج، دماسنج و ژیروسکوپ

دارای قطب‌نمای دیجیتالی

گالری تصاویر اچ تی سی 10

در پایان، نظر شما چیست؟ آیا اچ تی سی ۱۰ با این مشخصات می‌تواند دل کاربران بازار را بدست بیاورد؟ یا این محصول اچ تی سی باز هم پشت غول‌های دیگر نظیر گلکسی اس ۷، آیفون ۶ اس و ال‌جی جی ۵ خواهد ماند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. سلام
    پرچم HTC بالاست هرچی بسازه خوبه
    واقعا معرکست

  2. خدای روی این محصولش کار کرده. قاپ فلزی ب همراه دکمه اثر انگشت خیلی اونو خوشکلو خوش دست کرده درکل حرف نداره

  3. تو مشخصات گوشی خوبیه.
    طراحیش ادمو ذوق زده نمیکنه، جدید و بدیع همدنیست اما انصافا خوشگله. بخصوص رنگ مشکیش.
    تنها چیزی که نمی پسندم صفحه نمایشه. اونم بخاطر اینکه که من قبلا امولد سامی داشتم.
    امولد که یه مدت کار بزنی و نگاه کنی، چیز دیگه قانعت نمیکنه.

  4. توی عکسهاجوری نشون میده انگاره گوشی باریکی نیست.امروزه همه کمپانی ها بیشترسعی میکنن گوشیشون باریک باشه که زیباتروخوش دستترباشه…

  5. مدل پیشرفته تر و قوی تر HTC one m7
    حتی تراش خوردگی پشتش هم نوع تراش خورده تر m7 هست.