گوشی CREO Mark 1

گوشی CREO Mark 1 با سیستم عاملی جدید

گوشی CREO Mark 1 با سیستم‌عامل Fuel مبتنی بر اندروید عرضه شد. CREO یک کمپانی تولید کننده محصولات تکنولوژیکی است که در بنگلور هندوستان مستقر است. این کمپانی موفق شد اولین گوشی هوشمند خود را در بازار هند عرضه کند و CREO Mark 1 نام اولین گوشی هوشمند این کمپانی است. Mark 1 که اولین دستگاه و پرچم‌دار این کمپانی محسوب می‌شود با سیستم‌عامل اندروید 5.1 لالی پاپ راه‌اندازی شد.

گوشی CREO Mark 1 از فلز ساخته شده و سه دکمه خازنی در زیر صفحه‌نمایش آن قرار گرفته است. این گوشی دارای نمایشگر فول اچ دی 5.5 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل بوده که تراکم پیکسلی 534 پیکسل بر هر اینچ را شامل می‌شود. 3 گیگابایت رم داشته و 32 گیگابایت حافظه داخلی آن از طریق یک کارت میکرو اس دی تا 128 گیگابایت قابل ارتقا است.

اولین دستگاه کمپانی CREO از یک پردازنده هشت هسته‌ای 64 بیتی هلیو X10 مدیا تک قدرت گرفته و باتری 3100 میلی‌آمپر ساعتی غیرقابل تعویض آن از قابلیت شارژ سریع برخوردار است. این کمپانی ادعا کرده است که گوشی CREO Mark 1 با این باتری بعد از 10 دقیقه شارژ، 2 ساعت زمان مکالمه مستمر ارائه دهد.

یک دوربین 21 مگاپیکسلی در پشت این دستگاه قرار گرفته که می‌تواند ویدئوهای اسلوموشن با کیفیت فول اچ دی و با قابلیت 120 فریم در ثانیه را پخش کند. یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.0 نیز در جلوی آن جای گرفته و یک فلش دو گانه LED هم می‌توان در پشت آن یافت.

گوشی CREO Mark 1 با سیستم‌عاملی جدید عرضه شد

گوشی CREO Mark 1 با دو سیم‌کارت (یکی نانو و دیگری میکرو) از راه خواهد رسید. این گوشی مبتنی بر اندروید 5.1 لالی پاپ از شبکه ارتباطی 4G LTE پشتیبانی کرده و سیستم‌عامل Fuel اختصاصی این کمپانی بر روی آن دیده می‌شود. Mark 1 با اندازه‌های 8.7 در 78.1 در 155.4 میلی‌متر، 190 گرم وزن دارد.

این دستگاه با رنگ مشکی براق خود 301 دلار قیمت گداری شده و از طریق وب‌سایت رسمی CREO قابل خریداری است. Sai Srinivas، مدیر و مؤسس این کمپانی درباره این گوشی می‌گوید:

ما به‌سختی کار کرده‌ایم تا یک محصول خوب ارائه دهیم. محصولی با یک بازتعریف جدید سخت‌افزاری؛ نتیجه این تلاش ما را به ساخت گوشی هوشمندی رساند که علاوه بر مشخصات خوب، توانستیم FUEL را نیز به ساریم. سیستم‌عاملی با ویژگی عملکرد بهتر و قابلیت بیشتر که در این گوشی دیده خواهد شد. ما قادر خواهیم بود به قول‌های خود عمل کرده و اندروید بهتری بسازیم.

سیستم‌عامل Fuel  که بر بالای اندروید قرارگرفته، پوسته جدیدی از اندروید بوده که توسط CREO توسعه‌یافته است. ویژگی‌های کمی در این سیستم‌عامل موجود است اما این شرکت بر روی 3 ویژگی تأکید زیادی داشته است؛ Sense، Echo و Retriever.

Sense ویژگی است که شمارا قادر می‌سازد با دو بار ضربه زدن بر روی دکمه اصلی هر چیزی از تنظیمات و اپلیکیشن های مختلف را بر روی گوشی خود پیدا کنید. Echo ویژگی است که شما را مطمئن می‌سازد که حتی یک تماس را هم از دست ندهید. اگر شما در دسترس نباشید Echo می‌تواند نوع خاصی از دستگاه پیغام‌گیر باشد و ویژگی Retriever نیز ویژگی است که می‌تواند در هنگام سرقت گوشی بسیار مفید باشد.

این ویژگی هنگامی‌که گوشی شما به سرقت رفته باشد و سارق سیم‌کارت دیگری را درون این گوشی قرار دهد، یک پیام هشدار به ایمیل شما ارسال می‌کند. ویژگی Retriever نیازی به اتصال به اینترنت ندارد و همین امر در مواقع حساس امنیتی بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

این‌ها گوشه‌ای از ویژگی‌های گوشی CREO Mark 1 است. در پایین می‌توانید تصاویر این گوشی هوشمند را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه