Save To Google

آشنایی با افزونه جدید مرورگر کروم با نام Save To Google

جهت ذخیره صفحات وب می‌توانید افزونه‌های محبوبی نظیر Pocket، Instapaper و یا Read it later را جهت ذخیره آن و مطالعه در آینده مورد استفاده قرار دهید. بااین‌حال گوگل ترجیح می‌دهد کاربران از سرویس بوک مارکینگ جدیدش بهره ببرند. نام این افزونه Save To Google است.

این افزونه جدید که محصول کمپانی گوگل است، پنجشنبه گذشته بدون هیچ سروصدایی به فروشگاه کروم رسید و کاربردی مشابه با اپلیکیشن های بوک مارکینگ دارند. با نصب افزونه بر روی مرورگر، آیکون ستاره شکل و روشن در نوار بالا و کنار محل قرارگیری آدرس تعبیه می‌شود که کلیک بر روی آن، دو راه را پیش روی کاربر می‌گذارد: 1- بوک مارک کردن تمامی صفحه در یک نگاه یا 2- بوک مارک تصاویر موردنظر. پس از انتخاب گزینه موردنظر و همچنین افزودن تگ‌های دلخواه و یادداشت به بوک مارس جدید خود، می‌توانید هر آنچه را که بدین روش ذخیره کرده‌اید در مخزن اطلاعاتی گوگل مشاهده کنید.

بوک مارک‌ها به خاطر سادگی بیش‌ازحد خود گاهی اوقات آزاردهنده به نظر می‌رسند. متأسفانه برخلاف برنامه‌هایی نظیر Pocket، افزونه Save to Google شامل هیچ گزینه‌ای جهت لایک کردن و به اشتراک‌گذاری محتوی ذخیره‌شده نیست. صفحات وب با این روش تغییر فرمت نمی‌یابند و با کلیک بر روی هر یک از آن‌ها مستقیماً به آدرس URL مربوطه راهنمایی خواهید شد. علاوه بر این خبری از نمایش لیست مانند بوک مارک‌های پین شده وجود ندارد و انباشته شدن بوک مارک‌ها در طولانی‌مدت می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

unnamed-1-9-720x720

ارائه متفاوت و بدون ریشه بوک مارک‌ها یک تغییر سیاست فیلسوفانه از سوی گوگل به شمار می‌رود و این افزونه جدید آن‌چنان شباهتی با Google Stars (که هم‌اکنون با نام Bookmark Manager شناخته می‌شود) ندارد. سرویس استارز برای کاربران امکان بوک مارک کردن صفحات وب، ویدیوهای یوتیوب، مخاطبان و حتی نتایج جست‌وجوی گوگل را فراهم کرده است.

در این سرویس محتوی ذخیره شده دسته بندی شده و صفحات اسپم یا پاک شده به‌صورت خودکار شناسایی می‌شوند. بااین‌حال افزونه Save to Google رسالت متفاوتی در بوک مارکینگ را در پیش گرفته است؛ تصاویر و صفحات وب تنها چیزی هستند که می‌توانید ذخیره کنید، آن‌هم به قیمت کاربردی بودن.

افزونه جدید بوک مارکینگ گوگل یک مشکل دیگر را نیز با خود یدک می‌کشد: حشو و فراوانی. مشکلی که نه‌تنها در افزونه Save to google، بلکه در راهکارهای قبلی گوگل جهت بهتر شدن تجربه بوک مارکینگ کاربران (همچون افزونه Stars) دیده می‌شد. افزونه Save to google Drive به کاربران امکان ذخیره محتوی در سرویس ابری درایو را می‌دهد. همچنین دکمه Save در نسخه موبایلی جست‌وجوی تصویری گوگل امکان ذخیره و بوک مارک تصاویر در آدرس Google.com/save را فراهم می‌آورد.

شاید افزونه جدید Save to Google، تلاش دیگری از سوی کمپانی جست‌وجوی بزرگ جهان است تا سرویس‌های بوک مارکینگ مختلف خود را ادغام کرده و رابط کاربری زیبایی را در اختیار کاربران قرار دهد. شاید هم گوگل فقط قصد جلب رضایت افرادی را داشته که به سرویس‌هایی نظیر استارز علاقه‌ای ندارند. به‌هرحال با یک افزونه جدید درزمینهٔ بوک مارکینگ روبرو هستیم که به‌یک‌بار امتحان می‌ارزد.

لینک دانلود افزونه در فروشگاه کروم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*