Samsung Galaxy S III طراحی انسان محور با الهام از طبیعت

 

 Galaxy S III با طراحی انسان محور (Human-centric) و با الهام از طبیعت امکان شناسائی صدا، آگاهی از قصد و نیت کاربران و توانائی به اشتراک‌گذاری بلافاصله محتوا را به آسانی هرچه بیشتر فراهم می‌آورد.
شرکت سامسونگ در سومین روز ماه مِی ۲۰۱۲ نسل سوم گوشی‌های Galaxy S با عنوان Galaxy S III را در لندن به معرض نمایش عموم گذاشت. Galaxy S III با طراحی انسان محور (Human-centric) و با الهام از طبیعت امکان شناسائی صدا، آگاهی از قصد و نیت کاربران و توانائی به اشتراک‌گذاری بلافاصله محتوا را به آسانی هرچه بیشتر فراهم می‌آورد.

قابلیت‌های هوشمندانه این اسمارت‌فونِ پیشرفته، فعالیت‌های معمول زندگی روزمره را به امری آسان بدل می‌کند؛ امکان مشاهده تصاویر بروی صفحه‌نمایش ۴.۸ اینچی HD با فناوری Super AMOLED تجربه دیداری کاملا متفاوتی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.
از دیگر سو نیز حضور یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و دوربین دوم ۱.۹ مگاپیکسلی با ارائه طیف وسیعی از امکانات هوشمندانه تصویری نظیر فناوری تشخیص چهره، تمامی لحظات مهم مورد نظر کاربران را به آسانی ضبط می‌نمایند.
سیستم‌عامل مورد استفاده در این اسمارت‌فون نسخه چهارم اندروید موسوم به Ice Cream Sandwich است که با ارتقا گسترده در عملکرد و با تکیه بر فناوری‌های ابتکاری، Galaxy S III را ابزاری منحصر به فرد در جهت تسهیل هرچه بیشتر زندگی روزمره معرفی می‌کند.

به اعتقاد JK Shin ریاست بخش IT و ارتباطات موبایلی شرکت سامسونگ، با ارائه Galaxy S III مزایای در دسترس کاربران با تلفیق امکانات سخت‌افزاری پیشرفته و افزایش سطح کاربری دستگاه به حداکثر میزان خود ارتقاء یافته است.

طراحی بر پایه دو عنصر هوشمندی بی‌دردسر و سادگی مبتکرانه (effortlessly smart and intuitively simple) اسمارت‌فون Galaxy S III را ساخته شده بر پایه نیازهای انسانی و قابلیت‌های ذهنی افراد نشان می‌دهد.
نکته بسیار پر اهمیت در رابطه با این مدل تجربه انسانی بی‌نظیر این گوشی‌ موبایل است که افق جدیدی از زندگی در سطحی بالاتر را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.
Galaxy S III رابطه متقابل مابین کاربر و دستگاه را ارتقا بخشیده و با برخورداری از قابلیت‌های هوشمندانه‌ای نظیر فناوری تشخیص چهره، صدا و حرکت امکان تطابق کامل با کاربران مختلف برای ایجاد یک تجربه طبیعی بی‌نظیر را خواهد داشت.

Galaxy S III با کمک قابلیت ابتکاری "Smart Stay" نحوه استفاده کاربران از گوشی موبایل (در موقعیت‌های متفاوت نظیر مطالعه یک ebook یا مرور صفحات وب) را با کمک دوربین دوم و دنبال کردن چشم‌ها شناسائی نموده و برای بهبود تجربه تصویری، نور صفحه‌نمایش را در موقعیت‌های متناسب تغییر می‌دهد.

ویژگی S Voice در Galaxy S III یک رابط کاربری پیشرفته مبتنی بر صدای طبیعی ست که توانائی پاسخ‌گوئی به فرمان‌های صوتی کاربران را خواهد داشت؛ این ویژگی علاوه بر قابلیت‌هائی نظیر جستجوی داده‌ها و ارتباطات پیش‌فرض مابین کاربر و دستگاه، از مجموعه قدرتمندی از دستورات برخوردار است که با کمک آنها می‌توان اقدام به کنترل صوتی دستگاه نمود؛ بعنوان مثال برای خاموش شدن آلارم گوشی در حالیکه کاربر احتیاج به استراحت بیشتری دارد گفتن کلمه "Snooze" برای انجام این کار در Galaxy S III کافی خواهد بود. از جمله دیگر قابلیت‌های S Voice باید به پخش آهنگ‌های مورد علاقه، کاهش یا افزایش صدای دستگاه، ارسال SMS و ایمیل، برنامه‌ریزی فهرست زمان‌بندی و یا احضار اتوماتیک دوربین و گرفتن یک عکس اشاره کرد.
Galaxy S III علاوه بر شناسائی چهره و صدا برای افزایش هرچه بیشتر کارائی، حرکات کاربران را نیز درک می‌کند؛ اگر کاربر در حین فرستادن پیغام به یک شخص خاص تصمیم به تماس با وی گرفت تنها کافی ست دستگاه را به فرم معمول برقراری تماس به سمت گوش خود ببرد در این هنگام قابلیت "Direct Call" بطور خودکار اقدام به گرفتن شماره مورد نظر می‌کند. از جمله دیگر خصوصیات این رده امکان "Smart Alert" است که در طی آن پیام‌ و تماس‌های از دست رفته پس از برداشتن دستگاه و خارج شدن آن از حالت idle با یک ویبره به اطلاع کاربران می‌رسد.

Galaxy S III با ارائه طیف وسیعی از امکانات اشتراک‌گذاریِ هوشمندانه با دوستان و آشنایان چیزی بیش از یک گجت شخصی ست که تنها بوسیله یک فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی "S Beam" حاضر در Galaxy S III با شکل‌گیری بر پایه فناوری Android Beam حتی در غیاب شبکه‌های موبایلی یا Wi-Fi یک فایل ۱ گیگابایتی فیلم را تنها در زمان ۳ دقیقه و یک فایل ۱۰ مگابایتی موسیقی را تنها در ۲ ثانیه با یک گوشی Galaxy S III دیگر به اشتراک می‌گذارد.
با کمک قابلیت "Buddy photo share" نیز اشتراک‌گذاری تصاویر از درون گالری یا بطور مستقیم از اپلیکیشن دوربین قابل انجام خواهد بود.
با "AllShare Cast" اتصال بی‌سیم Galaxy S III به تلویزیون برای انتقال بلافاصله محتوای اسمارت‌فون به یک صفحه‌نمایش بزرگ برقرار می‌شود. "AllShare Play" نیز برای به اشتراک‌گذاری هر نوع فایل مابین Galaxy S III، تبلت، PC و یا تلویزیون بدون در نظر گرفتن فاصله میان دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در درون AllShare Play همچنین قابلیتی با نام Group Cast دیده می‌شود که در طی آن امکان Share کردن محتوای صفحه‌نمایش با دیگر کاربران استفاده کننده از یک Wi-Fi مشترک فراهم شده و بدین‌ترتیب ارسال کامنت و ایجاد تغییرات در یک پروژه مشترک در یک لحظه امکان‌پذیر می‌شود.

Galaxy S III نه تنها ارائه‌دهنده ویژگی‌های پیشرفته‌ای در بخش کارائی دستگاه است بلکه با طراحی انسان محور، ساختاری ارگونومیک با راحتی هرچه بیشتر در استفاده نیز در آن به چشم می‌خورد. از جمله نکات مثبت این رده باید به grip تغییر یافته با امکان در دست‌گیری راحت، خطوط انحنای ملایم و فرم طبیعی دستگاه اشاره کرد که تجربه و احساسی انسان محور را به کاربران منتقل می‌کند.

طراحی الهام گرفته از طبیعت این مدل تلفیقی از جریان و حرکت طبیعت را به نمایش می‌گذارد جائیکه عناصر پایه‌ای باد، آب و روشنائی همگی در طراحی فیزیکی Galaxy S III متجلی شده‌اند. در طبیعت این طراحی نیز هویت مینیمال دستگاه در خطوط هموار و غیر خطی آن بازتاب می‌یابد. رنگ‌های ارائه شده برای Galaxy S III در ابتدای ورود به بازار طیف کمیابی از دو رنگ آبی و سفید است که در ادامه رنگ‌های دیگری نیز به آن افزوده می‌شود.

صفحه‌نمایش Galaxy S IIIدارای ابعاد ۴.۸ اینچ و با وضوح و فناوری HD Super AMOLED است که تجربه تصویری شفاف و گسترده‌ای ایجاد می‌کند و پنل‌های صفحه‌نمایش Super AMOLED سامسونگ را نیز به وضوح HD و نسبت تصویر ۱۶:۹ با زوایای دید گسترده ارتقا می‌بخشد.
Galaxy S III برای ارتقا ارتباطات بی‌سیم و اشتراک‌گذاری سریع محتوا به امکان جدید Wi-Fi Channel Bonding مجهز شده است که پهنای باند شبکه Wi-Fi را به دو برابر مقدار پیشین افزایش می‌دهد.

در ساختار Galaxy S III همچنین طیف وسیعی از ویژگی‌های جانبی برای بهبود عملکرد و ارتقا سطح کاربری به چشم می‌خورد که از آن دست می‌توان به "Pop up play" اشاره کرد؛ این ویژگی پخش ویدئو در هر گوشه‌ای از صفحه‌نمایش در حالی که سایر قسمت‌ها مشغول انجام کارهای دیگر هستند را امکان‌پذیر می سازد.
با کمک این ویژگی دیگر نیازی به بستن و بازگشائی مجدد ویدئوی در حال پخش در هنگام چک کردن ایمیل‌ها یا مرور صفحات وب نخواهد بود.
دوربین ۸ مگاپیکسلی این مدل با به حداقل رساندن تأخیر شاتر امکان عکاسی از سوژه‌های متحرک را بدون تأخیر فراهم آورده و بنابراین تصویر گرفته شده همان تصویری ست که کاربر دیده است. قابلیت "Burst Shot" بیست تصویر پیاپی از یک سوژه تهیه می‌کند و قابلیت "Best Photo" نیز بهترین تصویر را از بین هشت عکس گرفته شده پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

امکان فیلمبرداری HD با دوربین دوم ۱.۹ مگاپیکسلی دستگاه از جمله دیگر نکات مثبت قابل ذکر در این قسمت است که از آن می‌توان برای گرفتن ویدئوهای با کیفیت از چهره خود استفاده کرد. قابلیت Backside Illumination تیرگی و محو شده‌گی تصویر ناشی از حرکت و لرزش را حتی در محیط‌‌های با نور اندک به حداقل رسانده است.

پرداخت موبایلی نیز از طریق فناوری پیشرفته NFC در دسترس قرار دارد. ارتقا تجربه بازی با Game Hub و دسترسی به عناوین بی‌شماری از بازی‌های اجتماعی، دسترسی به فیلم‌ها و تلویزیون‌های با کیفیت با Video Hub و ارائه سرویس Stream موسیقی شخصی با Music Hub از دیگر گزینه‌های نرم‌افزاری این مدل محسوب می‌شوند. Game Hub، Video Hub و Music Hub در ابتدا در برخی کشورها معرفی شده و بزودی در دیگر کشورها در سرتاسر جهان نیز ارائه می‌شوند.

Samsung Galaxy S III پیش از ارائه آن به سرتاسر بازارهای جهانی در پایان ماه مِی در بازارهای اروپائی عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*