آیفون 2017

سامسونگ و سفارش 100 میلیونی صفحه آمولد برای آیفون 2017

نسخه چینی مجله وال استریت ژورنال، با منبعی غیر کره‌ای ادعا می‌کند که اپل قرارداد 3 ساله را با شرکت سامسونگ، برای تولید صفحه‌نمایش‌های OLED آینده این شرکت امضا کرده است. البته در گذشته شایعه شده بود که اپل قصد دارد از صفحه‌نمایش OLED در آیفون 2017 خود استفاده کند و همکاری بین اپل و سامسونگ هم پیش‌بینی شده بود.

گزارشات جدید هم درباره کیفیت و اندازه ساخت صفحه‌نمایش AMOLED بوده و ظاهراً اپل برنامه‌ریزی‌های خود را برای استفاده از این نوع صفحه‌نمایش در آیفون 7 اس سال آینده انجام داده، با توجه به این منبع، اپل 100 میلیون نسخه از صفحه‌نمایش AMOLED را با اندازه 5.5 اینچی سفارش داده و شاید در نسخه آیفون 7 اس پلاس یا هر نامی که اپل روی آیفون 2017 خود بگذارد، استفاده شود. مگر اینکه اپل صفحه‌نمایش 4.7 اینچی فعلی را برای آیفون 7 بزرگ‌تر کند که دور از انتظارات است. ظاهراً شرکت سامسونگ خط تولید کارخانه Asan را برای این کار در نظر گرفته است.

در این گزارش زمان عرضه آیفون OLED زودتر از گذشته ذکر شده است اما قبلاً اعلام شده بود که اپل تا سال 2018 یا 2019 از این نوع صفحه‌نمایش در دستگاه‌های خود استفاده نمی‌کند، البته این عقیده تحلیلگر معتبری به نام مینگ-چی کو است و او بر این باور است که در سال 2017 آیفون جدیدی با صفحه‌نمایش OLED روانه بازار می‌شود و خارج از گزارش یا شایعه امروز اپل قطعاً از پنل AMOLED در گوشی بعدی خود استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر شرکت‌های مختلف سازنده صفحه‌نمایش موبایل گفتگوهایی را با اپل درباره صفحه‌نمایش OLED داشته‌اند و اکنون شرکت‌های سامسونگ، شارپ، ال‌جی، جی دی آی (JDI) و AUO در لیست شایعات تولید صفحه‌نمایش OLED اپل قرارگرفته‌اند. به نظر می‌رسد که اپل صفحه‌نمایش AMOLED باکیفیتی را در آیفون 7 اس پلاس نصب می‌کند.

حال با توجه به اینکه سامسونگ منبع اصلی، برای تولید صفحه‌نمایش OLED آیفون جدید است، هنوز مشخص نشده که نوع آن مسطح یا منحنی است و این احتمال وجود دارد که جزئیات آن همانند یک راز تا شروع تولید و عرضه باقی بماند. از سوی دیگر هم شاید استفاده از آخرین تکنولوژی صفحه‌نمایش در دستگاه‌های رقیب چندان کار درستی نباشد، به‌هرحال سامسونگ باید صفحه‌نمایش AMOLED متمایزی را در گوشی‌های هوشمند آینده خود ارائه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*