سیستم عامل اندروید N

سیستم عامل اندروید N از صفحه‌نمایش‌های حساس به فشار پشتیبانی خواهد کرد

همان‌طور که می‌دانید گوگل در حال ساخت اندروید بعدی است که به تازگی ویدیویی منتشر شده که طبق آن می‌توان گفت پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های حساس به فشار از دیگر قابلیت‌هایی است که باید در سیستم عامل اندروید N مشاهده کنیم.

گوگل در حال کار بر روی سیستم عامل بعدی خود است تا بتواند با دست پر به سراغ نیمه‌ی دوم سال 2016 برود. بر همین اساس به دنبال مجهز کردن سیستم عامل اندروید N با قابلیت‌های مختلف است که از سازگاری با هدست‌های واقعیت مجازی گرفته تا قابلیتی که به تازگی مشخص شده یعنی پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های حساس به فشار می‌توان اشاره کرد.

با توجه به اطلاعاتی که به دستمان رسید است گوگل تایید کرده که سیستم عامل جدید آن‌ها دارای چنین قابلیتی به‌صورت درون ساختی خواهد بود. اگر دقت کرده باشید در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی وجود دارند که از چنین قابلیتی بهره می‌برند. در مورد آن‌ها باید گفت که این قابلیت بر روی رابط کاربری ساخت آن شرکت قرار گرفته و از قابلیت‌های نسخه‌های اندرویدی کنونی محسوب نمی‌شوند.

گوگل نیز سعی دارد تا این قابلیت‌ها را به‌صورت درون ساختی درآورد تا دیگر کمپانی‌ها نیاز به ساخت نرم افزار و یا اضافه کردن این قابلیت‌ها به رابط کاربری خود نداشته باشند و همگی از یک ساختار مشابه و منظم استفاده کنند. با این حساب می‌توان منتظر استفاده شدن از این قابلیت توسط کمپانی‌های مختلفی بود.

در حال حاضر هواوی در حال ساخت برنامه‌ای برای اندروید است تا بتواند از صفحه‌نمایش حساس به فشار استفاده کند که با این اقدام گوگل می‌تواند در سیستم عامل اندروید N بدون نیاز به نرم افزار از قابلیت لمس سه بعدی در گوشی‌های خود بهره ببرد.

در حال حاضر ویدیویی نیز منتشر شده که البته به ما پیشنمایشی از آنچه که در سیستم عامل اندروید N رخ خواهد داد را نشان می‌دهد. در اندروید جدید قابلیتی به نام SetDynamicShortcust(List) قرار دارد که به لطف آن، میانبر‌های موجود در صفحه‌نمایش شما می‌توانند قابلیت‌ها و امکانات بیشتری را به نمایش بگذارند، البته در نظر داشته باشید که گفته شده این قابلیت مخصوص گوشی‌هایی است که از صفحه‌نمایش حساس به فشار بهره نمی‌برند.

ویدیوی پیشنمایش سیستم عامل اندروید N


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*