شیر دریایی،خودرو پرسرعت مزدا هم در خشکی حرکت می کند هم در آب

 

 

چه می‌شد اگر دست در جیب می‌کردیم و همچون کارتون‌ها، ماشین فشرده خودمان را از جیب خارج کرده آن را باز می‌کردیم و سوارش می‌شدیم. سفر رویایی‌مان را شروع کرده و با ماشین جادویی خود روی زمین، درون آب و در آسمان حرکت می‌کردیم و به هر جا می‌خواستیم سرک می‌کشیدیم. رویاپردازی دیگر کافی است بیایید ببینیم این تخیلات تا چه حد به دنیای واقعی ما نفوذ کرده‌اند. اگر از سایر ویژگی‌های جادویی که در ذهن‌تان هست صرف نظر کنید می‌توانید با پرداخت 259,500 دلار ناقابل، صاحب ماشین دو زیستی شوید که هم روی زمین و هم درون آب حرکت می کند و سرعت قابل قبولی هم دارد.

اگر تاکنون رویای رانندگی با ماشینی که بتواند شما را از خیابان به دریاچه ببرد را در سر داشته اید، باید بگویم که شانس به شما رو کرده است. پروژه شیر دریا یک وسیله نقلیه است که طوری طراحی شده تا سریع ترین ماشین خاکی-آبی دنیا باشد.
این ماشین که توسط قطعات آلومینومی تراش داده شده توسط دستگاه سی ان سی ساخته شده است، می تواند تا سقف سرعت 290 کیلومتر بر ساعت (180 مایل بر ساعت) روی زمین بتازد. شیر دریا مجهز به یک موتور Mazda 13B با توان 174 اسب بخار است، اما طراح آن می‌گوید باید به یک موتور Renesis Rx 8 سفارشی با قدرت 300 تا 600 اسب بخار مجهز شود تا بتواند رکورد سرعت در دریا را هم از آن خود کند.
خالق پروژه شیر دریا، ام ویت، آن را در سایت Fantasy Ventures برای فروش گذاشته است. بنا به نوشته ویت، قدم بعدی در فرایند طراحی این ماشین، تجهیز این وسیله نقلیه به یک موتور فوق العاده و کسب رکورد‌های بهتر است.
اگر هزینه آن خیلی فراتر از بودجه شما است، می‌توانید به تماشای ویدیو و گالری تصاویر پروژه شیر دریا بسنده کنید:

 

 

{photo}91/02/27/Lion-Sea-project{/photo}


منبع :the verge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*