دوربین هواوی P9

دوربین هواوی P9 ساخته شده توسط کمپانی لایکا است یا سانی اپتیکال؟

دوربین هواوی P9 یکی از آن دسته دوربین‌هایی است که قبل از راه‌اندازی این پرچم‌دار درباره‌ی آن صحبت‌های زیادی انجام می‌شد. هواوی پی 9 (Huawei P9) نزدیک به دو هفته پیش به‌طور رسمی معرفی شد و برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند پرچم‌داری که امسال رونمایی شده، به دو دوربین در پشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو مجهز شد.

نیازی به گفتن نیست که هواوی با راه‌اندازی پی 9، تمرکز اصلی خود را بر روی بخش دوربین آن گذاشته است و مطمئناً با این طرز فکر که در برابر رقبای بزرگ خود خودنمایی کرده و با این دوربین آن‌ها را در بازار تحت فشار قرار دهد. در زمان رونمایی هواوی پی 9، تأیید شد که دوربین‌های این دستگاه توسط کمپانی لایکا (Leica) ساخته شده اما با توجه به اطلاعات جدید به‌دست آمده دوربین هواوی پی 9، در چین توسط کمپانی سانی اپتیکال (Sunny Optical Technology) ساخته شده است.

دوربین هواوی P9 ساخته شده توسط کمپانی لایکا یا سانی اپتیکال؟

هر دو دوربینی که در پشت هواوی پی 9 قرارگرفته دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی هستند. که در زمان معرفی این گوشی هوشمند به‌طور رسمی تأیید شد. هر کدام از این دوربین‌های به سنسورهای سونی IMX286 با ویژگی 1.25 میکرون پیکسل مجهز شده‌اند. با این حال، درحالی که ممکن است این سنسورها توسط سونی ساخته‌ شده باشد، با توجه به گزارش جدیدی از وب‌سایت MyDrivers ماژول‌های این دوربین توسط کمپانی سانی اپتیکال – کمپانی تولیدکننده دوربین با مجوز رسمی از لایکا – تولیدشده است.

کمپانی سانی اپتیکال به همراه کمپانی‌های Bosch، JBL Robotics و AutoDesk یکی از همکاران گوگل در پروژه تانگو بود. پروژه تانگو؛ پلتفرمی از گوگل و تکنولوژی نقشه برداری 3D است که با دید کامپیوتری، دستگاه‌هایی از قبیل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را قادر می‌سازد تا بدون استفاده از جی پی اس و دیگر سیگنال‌های خارجی بتوانند موقعیت خود را شناسایی کنند. از قبل نیز تأیید شده بود که کمپانی سانی اپتیکال یکی از اصلی‌ترین همکاران گوگل برای کار بر روی دوربین‌های پروژه‌ی تانگو بوده است.

در هر صورت، دوربین هواوی P9 نشانه اولین همکاری لایکا با این کمپانی چینی است. بافرض این که، این گوشی هوشمند همچنان برای عرضه در بازار تولید شده و اگر دوربین هواوی پی 9 همچنان تأثیر گذار باقی بماند، این امکان وجود دارد که لایکا همکاری خود با سانی اپتیکال را ادامه داده و حتی احتمال دارد که گوشی‌های هوشمند دیگری را نیز با این لنز به بازار عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*