تلفن هوشمند آیفون SE

تلفن هوشمند آیفون SE اپل معادلات بازار گوشی‌های چینی را برهم زده است

آن‌طور که از آمار بازارهای جهانی مشخص شده است، تلفن هوشمند آیفون SE یک محصول نه جندان موفق برای اپل بوده است و اگر نگوییم میزان فروش آن بسیار پایین بوده است، اما حداقل به اهداف تجاری اپل نیز دست نیافته است؛ اما گویا اوضاع در بازار کشورهای آسیایی به گونه‌ی دیگری رقم خورده است.

شاید با خود فکر کنید که این آیفون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس هستند که بازار تلفن‌های هوشمند در کشورهایی نظیر چین و تایوان را در دست خود گرفته‌اند، اما شاید برایتان جالب باشد که برخلاف انتظارات، این تلفن هوشمند آیفون SE است که در آسیای شرقی خواهان بیشتری داشته است. در کشورهای آسیای غربی نظیر کشور خودمان نیز اوضاع به همین منوال بوده است و بر خلاف بازارهای اروپایی و آمریکایی، از آیفون SE استقبال باشکوهی از طرف خریداران به عمل آمده است.

تلفن هوشمند آیفون SE ؛ یک محصول نه چندان مهم در بازارهای جهانی و یک محصول موفق در بازار آسیا

گفته می‌شود مدیران برندهایی نظیر هواوی، شیائومی، اوپو (Oppo) و ویوو (Vivo) بیش از همه از فروش بالای آیفون ۴ اینچی جدید اپل احساس خطر کرده‌اند و این موضوع تاثیرات مهمی در بازار نیز داشته است. به طور مثال تامین‌کنندگان سخت افزاری بازارهای چین و تایوان که دارای انبارهای وسیعی هستند، از افزایش تعداد قطعات داخل انبار برای این برندها صرف نظر کرده‌اند.

این تامین‌کنندگان معتقدند که فروش بسیار بالای آیفون SE در کشورهای این حوزه (نظیر پیش فروش ۳.۴ میلیونی در چین) باعث می‌شود که اقبال مردم نسبت به برندهایی نظیر شیائومی و هواوی پایین بیاید و به همین دلیل، درخواست افزایش موجودی انبار از سوی این شرکت‌ها را نپذیرفته‌اند زیرا معتقدند آن‌ها قادر به فروش این تعداد از دیوایس‌ها نیستند و قطعات اضافه داخل انبار باقی خواهد ماند.

البته کمپانی‌های داخل زنجیره‌ی تامین قطعات این کشورها در سال گذشته نیز تجربه‌ی تلخی را به دست آوردند. به طور مثال آن دسته که مسئول تامین ماژول‌های سخت افزاری دوربین تلفن‌های همراه هوشمند بودند، از طرف کمپانی‌های سازنده تشویق شدند که موجودی داخل انبار را بالا ببرند اما در نهایت، تنها ۷۰ تا ۸۰ درصد آن تلفن‌های همراه به فروش رسید و این‌گونه بود که ضربه‌ی سختی به بدنه‌ی اقتصادی آن‌ها وارد شد.

آیفون SE اپل معادلات بازار اسمارت‌فون‌های چینی را برهم زده است

یکی از این کمپانی‌ها، برند چینی شیائومی بود که سال گذشته درخواست افزایش موجودی انبارها برای تولید ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون اسمارت‌فون را داده بود اما در نهایت، آن‌ها موفق شدند تنها کمی بیشتر از ۷۰ میلیون واحد فروش داشته باشند و این موضوع باعث شد قطعات لازم برای حدود ۱۰ تا ۳۰ میلیون دیوایس بر روی دست تولیدکنندگان باقی بماند.

گفتنی است که آیفون SE دارای مشخصات سخت افزاری مشابه نسل جدید پرچم‌داران اپل است و با برخورداری از پردازنده‌ی A9، نسل جدید سنسور اثر انگشت تاچ آیدی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت‌های نرم افزاری نظیر تصاویر زنده (Live Photos) در کنار قیمت مناسب، توانسته نظر کاربران کشورهای آسیایی به خصوص چینی‌ها را به خود جلب کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*