گوشی لومیا مایکروسافت

2.3 میلیون گوشی لومیا در سه ماهه نخست 2016 فروخته شده است

گوشی لومیا برند مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمند است. در تازه‌ترین گزارش مالی، این کمپانی اعلام کرده که طی سه ماهه نخست سال تنها 2.3 میلیون قطعه از تمامی مدل‌های گوشی لومیا را به فروش رسانده است. این در حالی است که سال گذشته و در مدت زمان مشابه این میزان 8.6 میلیون قطعه بوده است.

بالاخره کمپانی مایکروسافت هم گزارش مالی سه ماهه نخست سال 2016 میلادی را منتشر کرد. در این آمار به دست آمده عنوان شده که این کمپانی جمعاً 2.3 میلیون قطعه گوشی لومیا را طی ماه‌های ژانویه تا مارس به فروش رسانده است. این دقیقاً آماری است که مایکروسافت به بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اعلام کرده است.

این کمپانی همچنین اعلام کرده است که 15.7 میلیون گوشی لومیا و سایر گوشی‌های دیگر را در مدت زمان مشابه به فروش خواهد رساند که در این بین احتمالاً گوشی‌های آینده ردموندی‌ها نیز حضور خواهد داشت. این در حالی است که سال گذشته مایکروسافت آمار فروش تمامی مدل‌های گوشی لومیا را طی سه ماهه نخست سال 8.6 میلیون قطعه اعلام کرده بود. بنابراین باید گفت که تمامی مدل‌های گوشی لومیا نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 6.3 میلیون قطعه کمتر فروخته است.

شکستی بزرگ مایکروسافت در تجارت گوشی لومیا

در حالی که این میزان کاهش یک شکست بزرگ برای مایکروسافت می‌تواند باشد، گزارش می‌شود که بازاریابی و برنامه‌ریزی فروش خوبی برای گوشی‌های مجهز به ویندوز 10 مانند هندست لومیا 950، لومیا 950XL، لومیا 550 و محصول تازه تولید شده لومیا 650 ندارد. در حال حاضر مایکروسافت این محصولات را به‌صورت آنلاک به فروش می‌رساند و تنها برای محصول لومیا 950 خود با شرکت مخابراتی AT&T قرار داد دو جانبه‌ای را امضاء کرده است.

حال باید دید که آینده گوشی‌های هوشمند مایکروسافت به کجا خواهد رفت. در گزارش مالی مایکروسافت که به آن پرداختیم اشاره شد که این کمپانی فروش خوبی را با تبلت سرفیس پرو 4 خود تجربه کرده و میزان فروش پتنت‌هایش نسبت به فروش مدل‌های مختلف گوشی لومیا بیشتر بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*