ساخت هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ

سامسونگ یک هدست واقعیت مجازی مستقل از گوشی هوشمند می‌سازد

Gear VR نام هدست واقعیت مجازی سامسونگ است که جهت کار کردن نیاز به گوشی هوشمند دارد. این کمپانی به دنبال ساخت یک هدست واقعیت مجازی مستقل است تا برای اجرا نیازمند هیچ دستگاه جانبی دیگری نباشد. در حال حاضر تاریخ عرضه این محصول مشخص نشده است.

سامسونگ با ارائه هدست واقعیت مجازی Gear VR خودش را به این پلتفرم بسیار جذاب رساند. این هدست از قدرت بسیار مناسبی برخوردار است اما یکی از نقاط ضعف آن قابل استفاده بودن تنها به وسیله گوشی‌های هوشمند و آن هم چند گوشی هوشمند محدود خود سامسونگ که شامل مدل‌های گلکسی اس 6، اس 6 اج، گلکسی اس 7، اس 7 اج و گلکسی نوت 5 می‌شود. بنابراین می‌توان از این جهت رقبایش مانند هدست HTC Vive را با محدودیت‌های بسیار کمتر، برتر از آن دانست.

هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ در راه است

به هر حال قرار است همه چیز تغییر کند. بر اساس یک گزارش سامسونگ تأیید کرده است که در حال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی مستقل است که دیگر جهت استفاده از آن گوشی‌های هوشمند نقشی نخواهند داشت. عضو ارشد تیم تحقیق و توسعه کمپانی سامسونگ در این باره می‌گوید:

ما در حال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی مستقل و بی‌سیم هستیم که دیگر گوشی هوشمند شما نیاز مبرم جهت استفاده از آن نخواهد بود.

البته متأسفانه اطلاعات دقیقی در ارتباط با تاریخ عرضه این هدست منتشر نشده است. این کمپانی به دنبال دستیابی به تکنولوژی‌های تازه‌ای در این عرصه است. سامسونگ قصد دارد تا محصولات آینده اش جهت کنترل نیازی به کنترلر‌های مخصوص نداشته باشد و تنها با دست و ژستورهای حرکتی شما کنترل شود. هرچند که این عضو ارشد کمپانی سامسونگ معتقد است برای رسیدن به چنین تکنولوژی چندین سال زمان لازم است. بنابراین می‌توان حدس زد که هدست واقعیت مجازی بعدی سامسونگ همانند دو هدست «اچ تی سی وایو» و «اوکولوس ریفت» نیازمند کنترلرهای ویژه است.

لازم به ذکر است که دوربین 360 درجه‌ای Gear 360 VR این کمپانی نیز در تاریخ 10 اردیبهشت ماه روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*